اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مژده امام جمعه اهواز به نمازگزاران:

مصلی جدید اهواز هفته آینده افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت اهواز به نمازگزاران مژده داد: مصلی جدید این کلانشهر هفته آینده با برگزاری نماز جمعه افتتاح می‌شود.

مصلی جدید اهواز هفته آینده افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی مهدیه امام خمینی (ره) اظهار داشت: با تلاش‌ها و پیگیری استاندار و نماینده ولی فقیه در خوزستان، پروژه احداث مصلی جدید از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار است و هفته آینده فاز نخست این مصلی افتتاح می‌شود.

وی افزود: مصلی جدید اهواز در چند فاز طراحی شده و در حال اجراست که به تدریج به طور کامل بهره‌برداری می‌شود.

*سنگرسازان بی‌سنگر در سنگر سازندگی امروز

امام جمعه موقت اهواز همچنین به 27 خرداد سالروز تأسیس جهاد سازندگی اشاره کرد و گفت: خدمات این نهاد مردمی در طول سال‌های قبل و بعد از دفاع مقدس و سازندگی شایسته قدردانی است.

حسن‌زاده با بیان اینکه عزیزان فعال در جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس به سنگرسازان بی‌سنگر شهرت یافتند، افزود: امیدواریم این افراد با‌‌ همان روحیه جهادی منشاء خدمات گسترده‌تر به ویژه در روستا‌ها و عمران و آبادانی باشند.

*استفاده از ظرفیت حوزه علمیه برای تبلیغ

خطیب جمعه اهواز همچنین یک تیرماه سالروز صدور فرمان امام(ره) مبنی بر تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی را یادآور شد و گفت: امام بر مسئله تبلیغات و اطلاع رسانی بسیار حساس بوده و اهمیت زیادی برای این بخش قائل بودند.

حسن‌زاده با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی از سال 1360 و زمان تاسیس تاکنون خدمات بسیار خوبی انجام داده، افزود: در استان خوزستان با وجود داشتن حوزه علمیه پویا، با نشاط و جوان ظرفیت بسیار بیشتری برای تبلیغ دین وجود دارد.

وی از مسئولان و متولیان سازمان تبلیغات اسلامی درخواست کرد از ظرفیت روحانیون در امر تبلیغ دین و احکام اسلامی در نقاط مختلف استان بهتر و بیشتر استفاده کنند.

*نقش دستگاه قضایی در تأمین امنیت

امام جمعه اهواز در بخش دیگری از بیانات خود یکم تیرماه سالروز آغاز هفته قوه قضاییه را متذکر شد و گفت: قضاوت مسئله بسیار مهمی است و در دوران غیبت کبری، فقیه در مسئله قضاوت ولایت دارد.

حسن‌زاده افزود: یکی از مسائلی که مورد انتقاد امام بود، اطاله دادرسی است که باید دستگاه قضاوت به این مسئله دقت کند.

وی با اشاره به اهمیت تأمین امنیت گفت: نیروی انتظامی با دستگیری و تحویل مجرمان مقدمه کار را انجام می‌دهد اما اگر قاضی حکم قاطعی صادر نکند، تأمین امنیت محقق نمی‌شود.

حسن‌زاده یادآور شد: انتظار داریم دستگاه قضایی در صدور احکام الهی کوتاهی نکند و در اسرع وقت آنها را به اجرا درآورد.

*مجلس دولت را در حل مشکلات کمک کند

خطیب جمعه اهواز همچنین به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس نهم اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب در این دیدار بر سلامت اخلاقی، سیاسی و مالی نمایندگان، دوری از سیاست مچ گیری، تعامل و وحدت میان قوا، استفاده مناسب از ابزارهای قانونی و اختیارات نمایندگان در جهت نظارت تأکید کردند که امیدواریم نمایندگان با عمل به آنها مجلس نهم را به عنوان الگو در بین مجالس تبدیل کنند.

حسن‌زاده تأکید کرد: نمایندگان از فرصت یک سال باقیمانده تا انتخابات ریاست جمهوری استفاده کنند و در این مدت با دولت در حل مشکلات کشور همکاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان مصالح کشور و نظام را در نظر بگیرند و خطاهای دولت را با تذکر از مجاری قانونی پیگیری کنند.

*نفوذ وزارت اطلاعات به دستگاه اطلاعاتی اسرائیل

امام جمعه اهواز همچنین تلاش‌های وزارت اطلاعات و سربازان گمنام را در دستگیری قاتلان دانشمندان هسته‌ای کشور را ارج نهاد و گفت: این دستگیری نشان می‌دهد وزارت اطلاعات در دستگاه‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نفوذ کرده است.

حسن‌زاده افزود: تاریخ نشان داد افسانه شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی باطل شده است و با دستگیری قاتلان شهدای هسته‌ای، نقش این رژیم در حوادثی در کشور بیش از پیش روشن شد.

انتهای پیام/ی10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول