اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردکان خبر داد:

رونمایی از محراب مصلی اردکان تا 2 ماه آینده

خبرگزاری فارس: امام جمعه اردکان با اشاره به آغاز عملیات تکمیل محراب مصلی امام خمینی (ره) اردکان از رونمایی آن تا دو ماه آینده خبر داد.

رونمایی از محراب مصلی اردکان تا 2 ماه آینده
به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی در نشست ستاد نمازجمعه اردکان با عرض تسلیت به مناسبت آغاز ماه محرم و صفر و با اشاره به شجاعت بی‌نظیر حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در مبارزه با ظلم و بیدادگری اظهار داشت: شجاعت و شهامت امام حسین (ع) منحصر به روز عاشورا نبود بلکه ایشان از دوران کودکی و نوجوانی در شجاعت و شهامت بی‌همتا بودند.
وی با اشاره‌ به شجاعت و جنگ‌آوری امام حسین (ع) در جنگ‌های جمل‌، صفین‌، نهروان‌، به ویژه واقعه کربلا عنوان کرد: امام حسین (ع) همان‌گونه که در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی با شهامت و شجاعت بی‌نظیر خود از حریم اسلام و ولایت و مسلمین دفاع می‌کرد، در صحنه‌های جنگ و خط شکنی نیز دلاوری بی‌مانند بود.
نماینده ولی‌فقیه در شهرستان اردکان همچنین در حاشیه این نشست با اشاره به مباحث مطرح شده و تصمیمات اخذ شده در این نشست اظهار داشت: در جلسه امروز به طور عمده پیرامون محور عزاداری‌های ماه محرم و نحوه پذیرایی از هیئت‌های مذهبی در مصلی امام خمینی (ره) اردکان در روز جمعه، بحث و تبادل نظر شد.
وی همچنین از خلف وعده پیمانکاران سابق محراب مصلی امام خمینی (ره) اردکان ابراز تاسف کرد و اظهار داشت: با مذاکراتی که اخیرا با پیمانکار جدید محراب انجام شده، تا دو ماه آینده شاهد تکمیل و رونمایی از این محراب زیبا خواهیم بود.
امام جمعه اردکان با تشریح برنامه‌های ستاد نمازجمعه به منظور هر چه بهتر برگزار شدن مراسم عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورا در اردکان، به برگزاری نمازجماعت ظهر عاشورا در مصلی امام خمینی(ره) اشاره و اضافه کرد: پس از عزاداری هیئت‌ها، برنامه زیارت عاشورا، سخنرانی یکی از روحانیون همچنین نمازجماعت ظهر عاشورا در مصلی برگزار خواهد شد.
وی بهترین مناسبت قرائت زیارت عاشورا را روز عاشورا عنوان کرد و بیان داشت: مقرر شد هیئت‌هایی که آمادگی حضور در مصلی برای عزاداری را دارند، پس از مراسم عزاداری از فیض زیارت عاشورا بهره‌مند شوند.
حسینی از همه هیئت‌های مذهبی در محلات، حسینیه‌ها و مساجد خواست تا با تأسی از حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نماز اول وقت را محترم بشمارند و به موقع خود را به نمازجماعت ظهر عاشورا که بلافاصله پس از اقامه اذان در مصلی برگزار می‌شود، برسانند.
وی مصلی امام خمینی (ره) شهر اردکان را مرکز برپایی مراسم مذهبی و فرهنگی شهرستان عنوان و تصریح کرد: متاسفانه در یکی دو سال اخیر مراسم مذهبی به صورت پراکنده و ناهماهنگ در سطح شهر برگزار می‌شود.
حسینی با بیان اینکه به جاست مصلی همچون قبل به عنوان نقطه مرکزی برگزاری این گونه مراسم مطرح باشد، اظهار امیدواری کرد: هیئت‌های مذهبی شهر اردکان اختلافات جزیی و سوء تفاهم‌ها را فراموش کنند و به برگزاری مراسمی در خور شأن حضرت امام حسین (ع )و یاران باوفایش بیندیشند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول