اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‏فقیه در استان سمنان مطرح کرد

تشدید شیعه‏کشی در کشورهای اسلامی/ سازمان‏های بین‏المللی سکوت کرده‏اند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‏فقیه در استان سمنان با تأکید بر اینکه در برهه کنونی شیعه‏کشی در کشورهای اسلامی به راه افتاده است، از سکوت سازمان‏های بین‏المللی در این‌باره انتقاد کرد.

تشدید شیعه‏کشی در کشورهای اسلامی/ سازمان‏های بین‏المللی سکوت کرده‏اند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، آیت‏الله سیدمحمد شاهچراغی ظهر امروز در خطبه‏های آیین سیاسی عبادی و وحدت‏بخش نماز جمعه این هفته سمنان که با حضور پرشور مردم در مسجد امام سمنان برگزار شد، به بررسی برخی از تحولات روزهای اخیر جهان و کشورهای منطقه خاورمیانه پرداخت.

وی با اشاره به تشدید شیعه‏کشی در کشورهای اسلامی در روزهای اخیر اظهار کرد: استکبار جهانی در این زمینه همه توان خود را به کار گرفته و با هم‏دستی وهابیون و القاعده وارد میدان شده است.

نماینده ولی‏فقیه در استان سمنان افزود: غربی‏ها سعی دارند تا رفته رفته آدم‏کشی و شیعه‏کشی را در کشورهای اسلامی تشدید کنند و در این زمینه از نیروهای خودفروخته داخلی در این کشورها نیز بهره می‏برند.

شاهچراغی فجایع روزهای اخیر در کشورهای اسلامی به خصوص عراق، افغانستان، پاکستان، سوریه، یمن و بحرین را یادآور شد و از سازمان‏های بین‏المللی خواست تا جلوی این اقدامات ضد بشری را بگیرند.

وی تصریح کرد: هدف دولت‏های استکباری این است که جلوی خیزش اسلامی در کشورهای منطقه خاورمیانه و حتی سایر نقاط جهان را بگیرند.

نماینده ولی‏فقیه در استان سمنان بیان کرد: اسلام در ماه‏های گذشته به خوبی توانسته پیام خود را به ملت‏ها برساند و نوعی خیزش جهانی برداشته است و دشمنان اسلام و دین محمدی(ص) می‏خواهند جلوی این تحرکات را بگیرند.

شاهچراغی با بیان اینکه هدف اصلی خاموش کردن نور اسلام در جهان است، این پرسش را مطرح کرد که "مگر نور خدا خاموش ‏شدنی است؟"

به گزارش خبرگزاری فارس، سخنان نماینده ولی‏فقیه در استان سمنان در زمینه تشدید شیعه‏کشی در کشورهای اسلامی در حالی مطرح می‏شود که شبکه خبری "العالم" دیروز گزارش داد: "کودک پنج ساله بحرینی با گلوله‏های ساچمه‏ای نیروهای امنیتی رژیم آل‏خلیفه مورد هدف قرار گرفت و به شدت مجروح شد".

جمعیت وفاق ملی بحرین با صدور بیانیه‏ای ضمن محکوم کردن جنایت نیروهای امنیتی آل‏خلیفه در شلیک گلوله به سوی یک کودک، از سازمان‏ها و مؤسسات حقوقی جهان خواستار کمک برای نجات جان این کودک شده است.

در این بیانیه آمده است: یک کودک پنج ساله بحرینی به نام "احمد منصور النهام" مورد اصابت گلوله ساچمه‏‏ای که براساس قوانین بین‏المللی استفاده از آن ممنوع است، قرار گرفت و از نواحی مختلف از جمله چشم مجروح شد.

در تیراندازی نیروهای امنیتی به سوی معترضان بحرینی، پدر این کودک که در زمان حادثه در حال فروش ماهی در محل کسب خود بود، زخمی شده است.

الوفاق تصریح کرد: چنین برخوردی با اعتراضات مسالمت‏آمیز، نشان‏ دهنده طرز تفکر و شیوه رژیم آل‏خلیفه در برخورد با شهروندان است، آل‏خلیفه مردم بحرین را دشمنانی می‏بیند که به خاطر احقاق حقوقشان باید کشته، زخمی و سرکوب شوند.

هم‌چنین در گزارش دیگری از العالم آمده است: نیروهای سرکوب‏گر آل‌خلیفه بار دیگر با حمله ددمنشانه به تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم، شماری از آنها را زخمی کردند.

در حمله ددمنشانه نیروهای سرکوبگر رژیم آل‌خلیفه به تظاهر کنندگان مسالمت‌آمیز در مناطق مختلف بحرین، شماری از معترضان زخمی شدند.

براساس گزارش‌های موجود، مردم به علت هراسی که از نیروهای امنیتی دارند، از مراجعه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خودداری می‏کنند و در نتیجه مجبور هستند تا زخم‌های خود را در منازل مداوا کنند.

انتهای پیام/ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول