اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام میرباقری:

شکر نعمت ولایت نشانه هویت شیعه است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه گفت: شکر نعمت ولایت یکی از وظایف اساسی شیعیان است و باید شکر این نعمت را به صورت عملی به جای آورد.

شکر نعمت ولایت نشانه هویت شیعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری در مراسم گرامیداشت سالروز رحلت بانوی صبر و بصیرت، حضرت زینب سلام الله علیها که در آستان مقدس حضرت امامزاده شاه سید علی علیه‌السلام و با حضور جمع کثیری از عزاداران حسینی برگزار شد، با اشاره به عزادارای و ابراز ناراحتی شیعیان در ایام شهادت و رحلت ائمه اطهار علیهم‌السلام اظهار کرد: این حالات منقلب به این دلیل است که در این ایام حال و هوای امامان معصوم علیهم‌السلام به ما انتقال پیدا می‌کند چرا که سرشت ما به سرشت اهل بیت رسول خدا علیهم‌السلام گره خورده است.

وی با اشاره به جایگاه کتاب مقدس مفاتیح‌الجنان اعلام کرد: شرط تحقق دعا، شناخت پروردگار است به گونه‌ای که انسان باید به اسماء حسنی پروردگار ایمان پیدا کند و در راستای آن و با استفاده از دعاهایی که معصومان علیهم‌السلام به ما انسان‌ها یاد داده‌اند، درخواست‌های خود را از پروردگار رحمان بخواهند.

این استاد حوزه عنوان کرد: اهمیت هر کس به اندازه دعاها و خواسته‌های معنوی او است و این موضوع بیانگر این است که هدف انسان تعیین‌کننده و مشخص‌کننده شخصیت ذاتی او است.

وی با بیان اینکه صراط مستقیم راه و روش امیرالمؤمنان علی‌ابن‌ابیطالب علیه‌السلام است خاطر نشان کرد: زمانی که شیطان شیعه‌ای را فریب می‌دهد، او را از ولایت دور می‌سازد و آن شیعه نمی‌تواند شکر نعمت ولایت را به جای آورد.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول