اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اعلام آمادگی عباس برای دیدار مشروط با نتانیاهو

خبرگزاری فارس: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای دیدار با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به شرط آزادی اسرای فلسطین و تجهیز سلاح دستگاه‌های امنیتی این تشکیلات، اعلام آمادگی کرد.

اعلام آمادگی عباس برای دیدار مشروط با نتانیاهو

به گزارش فارس به نقل از الجزیره، "محمود عباس" اعلام کرد که به شرط آزادی اسرا و واردات تجهیزات امنیتی از اردن حاضر است با "بنیامین نتانیاهو" دیدار غیرمذاکره‌ای برگزار کند.

برخی خبرها حاکی از تلاش برای برگزاری دیدار بین عباس و مقامات صهیونیست از جمله نتانیاهو و "شائول موفاز" معاون اول وی است.

مسئولان فلسطینی از وجود فشارهایی بر طرف فلسطینی به منظور ممانعت از مراجعه مجدد به مجمع عمومی سازمان ملل و درخواست دستیابی به کشور غیرعضو فلسطین در سازمان ملل خبر دادند.

"نمر حماد" مشاور عباس در امور سیاسی گفت که برای برگزاری دیدار عباس و نتانیاهو بهتر است دو کار صورت گیرد؛ نخست آزادی همه اسرایی که پیش از توافقنامه اسلو در سال 1993 به اسارت درآمده و  نیز همه اسرای بیمار و غیره که قبلا درباره آنها با "ایهود اولمرت" نخست‌وزیر سابق اسرائیل توافق بعمل آمده است و دوم نیز اجازه ورود تجهیزات برای دستگاه‌های امنیتی فلسطین است که اکنون در اردن موجود می‌باشد.

حماد افزود که عباس در گذشته چندین بار با نتانیاهو دیدار کرد اما هیچ نتیجه‌ای حاصل نشد و چنانچه نتانیاهو اقداماتی در جهت ایجاد فضاهای مثبت انجام دهد ممکن است دیداری صورت گیرد.

مشاور عباس تصریح کرد که آمریکا مطالبات فلسطینیان را درک می‌کند و قول داده که برای تحقق این خواسته‌ها دست به اقداماتی بزند و این موضوع را "هیلاری کلینتون" وزیر خارجه آمریکا عصر سه‌شنبه در تماس تلفنی با عباس اعلام کرد.

حماد درباره احتمال دیدار عباس با موفاز نیز اظهار داشت: تصمیم‌گیرنده در اسرائیل نتانیاهو است و ورود موفاز به دولت سیاست آن را تغییر نداده است بلکه طرح‌های شهرک‌سازی به طور دیوانه‌وار افزایش پیدا کرده و همچنان شهرک‌نشینان، شوراها و احزاب شهرک‌نشین موضع اسرائیل را تحمیل می‌کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول