اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تاکید مجدد عباس بر پایبندی بر مذاکرات سازش

خبرگزاری فارس: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با وجود بی‌توجهی رژیم صهیونیستی به خواسته جهانی برای توقف شهرک‌سازی‌ها در اراضی فلسطینی، بار دیگر بر پایبندی به مذاکرات سازش با این رژیم تاکید کرد.

تاکید مجدد عباس بر پایبندی بر مذاکرات سازش

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری"سما"، "محمود عباس" دیروز در مقر ریاست تشکیلات خودگردان در رام‌الله با "جان گات روتر" نماینده اتحادیه اروپا در نزد این تشکیلات دیدار و آخرین تحولات مربوط به روند سازش بویژه پس از تبادل نامه‌های سیاسی بین رهبران فلسطینی و تل‌آویو را بررسی کرد.

عباس در این دیدار گفت که نامه "بنیامین نتانیاهو" دربردارنده هیچ پاسخ روشنی به سوالات فلسطینی مربوط به روند سازش نبود.

عباس بر پایبندی طرف فسطینی به تحقق صلح از طریق مذاکرات جدی تاکید کرد و گفت که رهبران فلسطینی آماده ازسرگیری مذاکرات به محض توقف فعالیت‌های شهرک‌سازی اسرائیل در اراضی فلسطینی بویژه در قدس و به رسمیت شناختن اصل راه‌حل دو کشور در مرزهای سال 1967 است.

وی همچنین اشاره کرد که رهبران فلسطینی خواهان تحقق آشتی ملی و پایان دادن به اختلافات داخلی هستند زیرا معتقدند که مصلحت ملت فلسطین در تحقق آشتی است.

عباس در ادامه مواضع اروپا در حمایت از حق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت خود و تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال 1967 و نیز حمایت مالی این اتحادیه برای ایجاد موسسات کشور فلسطین را ستود.

در این دیدار "صائب عریقات" مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان و "نبیل ابوردینه" سخنگوی ریاست این تشکیلات نیز حضور داشتند.

این در حالی است که  سخنگوی دولت منتخب فلسطین به نخست‌وزیری"اسماعیل هنیه" تاکید کرد که بازگشت تشکیلات خودگردان به مذاکرات سازش با تل‌آویو در برابر آشتی ملی مانع ایجاد می‌کند.

"طاهر النونو" گفت که جنبش حماس از "محمود عباس" درخواست کرده است که مذاکرات و آشتی را به یکدیگر ربط ندهد زیرا این دو گزینه هرگز با هم تلاقی پیدا نخواهد کرد.

وی اظهارات عباس در خصوص بازگشت به مذاکرات سازش بویژه در شرایط کنونی را نامناسب دانست.

 

انتهای پیام/.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول