اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تلاش آمریکا، اردن و مصر برای احیای مذاکرات سازش

خبرگزاری فارس: منابع فلسطینی از تلاش‌های آمریکا، مصر و اردن برای احیای مذاکرات سازش بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی خبر دادند.

تلاش آمریکا، اردن و مصر برای احیای مذاکرات سازش

به گزارش فارس به نقل از روزنامه "السفیر"، پس از گذشت بیش از 2 سال از توقف مذاکرات سازش، آمریکا، مصر و اردن در تلاش هستند تا دو طرف فلسطینی و اسرائیلی را بار دیگر به مذاکرات سازش بازگردانند.

بر اساس این گزارش مثلث آمریکا، مصر و اردن سعی دارند "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را به دیدار با "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی چند روز آینده متقاعد کنند تا به این ترتیب یخ روابط بین دو طرف ذوب شود.

بنابر این گزارش در راستای همین تلاش‌ها "مراد موافی" رئیس سازمان اطلاعات مصر اخیرا به سرزمین اشغالی سفر کرد و در دیدار با مسئولان صهیونیست درباره احیای مذاکرات سازش و بازگشت به دیدار با طرف فلسطینی گفت‌وگو و سپس استقبال صهیونیست‌ها از عباس را به وی ابلاغ کرد.

به گفته منابع فلسطینی، رژیم صهیونیستی برگزاری دیدار بین عباس و نتانیاهو را به عدم مطرح شدن پرونده شهرک‌سازی در دستور کار این دیدار مشروط کرده و اعلام کرده است که نتانیاهو آماده سفر به رام‌الله و دیدار با عباس است.

بنابر این گزارش عباس نیز مانعی برای برگزاری چنین دیداری نمی‌بیند اما نمی‌خواهد این دیدار یک دیدار عادی بدون پرداختن به مسائل مهم باشد و بر این اساس قرار است بنا به درخواست تشکیلات خودگردان، موافی گفت‌وگوهایی را با طرف اسرائیلی به منظور تجهیز دستگاه‌های امنیتی کرانه باختری به سلاح‌های سبک و متوسط به جای سلاح‌های قدیمی انجام دهد و در همین راستا برخی کشورهای عربی از جمله اردن آمادگی خود را برای تجهیز سلاح نیروهای عباس در کرانه باختری اعلام کرده‌اند و واشنگتن نیز با نظارت دستگاه‌های امنیتی ویژه در واشنگتن و تل‌آویو در حال بررسی این موضوع است.

عباس دیروز نیز بر پایبندی طرف فسطینی به تحقق صلح از طریق مذاکرات جدی تاکید کرد و گفت که رهبران فلسطینی آماده ازسرگیری مذاکرات به محض توقف فعالیت‌های شهرک‌سازی اسرائیل در اراضی فلسطینی بویژه در قدس و به رسمیت شناختن اصل راه‌حل دو کشور در مرزهای سال 1967 است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول