اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

منابع صهیونیست: نتانیاهو در اندیشه عقب‌نشینی یکجانبه از کرانه باختری است

خبرگزاری فارس: منابع آگاه گزارش دادند که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با تیم‌های ویژه در حال بررسی عقب‌نشینی یکجانبه این رژیم از کرانه باختری است.

منابع صهیونیست: نتانیاهو در اندیشه عقب‌نشینی یکجانبه از کرانه باختری است

به گزارش فارس، هفته‌نامه فلسطینی"المنار" نوشت: ناظران در اسرائیل معتقدند که "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر این رژیم طی چند ماه آینده اقدامات مهمی را در رابطه با موضوع فلسطین انجام خواهد داد.

به نوشته المنار، ائتلاف گسترده وزارتی که نتانیاهو از آن برخوردار است می‌تواند در انتخابات آینده آن را حفظ کند و تا زمان برگزاری این انتخابات نتانیاهو تمایل دارد که چرخه عملیات سیاسی با فلسطینیان را به حرکت درآورده و از برخی مناطق کرانه باختری خواه با هماهنگی طرف فلسطینی و یا تحت عنوان اقدام یکجانبه عقب‌نشینی کند.

المنار به نقل از منابع آگاه نوشت که نخست‌وزیر اسرائیل با تیم‌های ویژه برای عقب‌نشینی آسان از کرانه باختری آماده می‌شود به گونه‌ای که جامعه جهانی چنین تصور کند اسرائیل امتیازات زیادی اعطا کرده است.

به گفته این منابع نتانیاهو اخیرا به توضیحات "شائول موفاز" و "ایهود باراک" در رابطه با عقب‌نشینی از کرانه باختری گوش فرا داده است اما با این حال تمایل ندارد از طرح‌های دیگران استفاده کند و به توانایی خود برای ارائه ایده خلاق و طرحی که مصلحت اسرائیل در آن باشد، ایمان دارد.

بر اساس این گزارش ایده‌ها و طرح‌های مربوط به عقب‌نشینی یکجانبه از کرانه باختری هنوز تدوین نشده و همچنان تحت بررسی است و به صورت طرح‌های اجرایی درنیامده است.

بنابر این گزارش نتانیاهو در مرحله آینده آمادگی همکاری و هماهنگی با طرف فلسطینی را دارد و معتقد است که طرح‌های توافقی بهتر از طرح‌های یکجانبه است بویژه اینکه بسیاری از طرف‌ها برای ازسرگیری مذاکرات بین تشکیلات خودگردان و اسرائیل تلاش می‌کنند.

این در حالی است که حدود دو هفته پیش وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تاکید کرد که در صورت شکست مذاکرات سازش با تشکیلات خودگردان این رژیم دست به عقب‌نشینی یکجانبه از کرانه باختری خواهد زد.

وی طی نطقی در نشست سالانه مرکز پژوهش‌های امنیت ملی"INSS" که در تل‌آویو برگزار شد، پیشنهاد کرد که امکان عقب‌نشینی یکجانبه از کرانه باختری در صورت شکست مذاکرات سازش مورد بررسی قرار گیرد.

باراک افزود: ما 94 عضو کنست ائتلاف دولتی را تشکیل می‌دهیم و این فرصتی برای پیشبرد روند سیاسی است اما اگر دستیابی به توافق نهایی و دائمی با فلسطینیان ممکن نباشد باید اقدامات موقت و یا یکجانبه مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول