اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران:

تجهیزات جراحی مغز و اعصاب در مازندران تکمیل می‌شود‌

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران از اعلام آمادگی مسئولان مازندران برای آماده کردن تجهیزات مرتبط با جراحی مغز و اعصاب در مازندران خبر داد.

تجهیزات جراحی مغز و اعصاب در مازندران تکمیل می‌شود‌

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید ابراهیم کتابچی پنجشنبه شب در حاشیه انجام عمل جراحی مغز و اعصاب در بیمارستان امام ساری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دستگاه نوی گیشن در ابتدا در خارج از کشور ساخته شد.

وی تصریح کرد:  دستگاه نوی گیشن با هزینه بسیار بالا در سال‌های گذشته  وارد کشور می‌شد که با همت متخصصان ایرانی این دستگاه با هزینه بسیار مناسب توسط مهندسان ایرانی ساخته شد و در اختیار متخصصان جراحی مغز و اعصاب قرار گرفت.

*در بخشی از تجهیزات جراحی مغز از پکن جلوتریم

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران از ایجاد موسسه تخصصی مرتبط با فعالیت جراحی مغز و اعصاب در کشور خبر داد و بیان داشت: این موسسه همزمان در پکن در حال ساخت است که کشور ما در ایجاد این مرکز از پکن نیز جلوتر است.

وی در ادامه با تقدیر از عملکرد مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای  راه‌اندازی مرکز پیشرفته مغز و اعصاب در مازندران خاطرنشان کرد: محمدمهدی ناصحی رئیس دانشگاه و محمد آزادبخت مسئول آموزش دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای ایجاد این مرکز پیشرفته جراحی مغز و اعصاب تلاش‌های مستمری انجام دادند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعلام اینکه در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای انجام عمل جراحی مغز و اعصاب در بیمارستان امام(ره) کمبودی ندارد، تاکید کرد: تیم قوی با استفاده از دستگاه نوی گیشن که ضایعات دستگاه عصب را به خوبی می‌شناسد نیاز استان را به جراحی تامین میکند.

* راه‌اندازی جراحی عروق مغز، قاعد جمجمه و ستون فقرات

کتابچی در ادامه خواستار همکاری مناسب مسئولان از ایجاد مرکز پیشرفته مغز و اعصاب در مازندران شد و یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی مازندران از حداکثر ظرفیت خود برای تحول در بخش‌های مختلف بیمارستانی استفاده می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران که در حال حاضر در بخش جراحی مغز و اعصاب با دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز همکاری می‌کند، تاکید کرد: در آینده بسیار نزدیک شاهد تحول زیادی در بخش جراحی مغز و اعصاب در مازندران خواهیم بود.

وی اضافه کرد: ایجاد بخش جراحی عروق مغز، جراحی قاعد جمجمه و جراحی ستون فقرات نیز در مازندران تقویت می‌شود.

*تربیت جراح مغز و اعصاب در مازندران

این استاد دانشگاه تهران در ادامه با اعلام اینکه در سال تحصیلی جدید در دانشگاه علوم پزشکی مازندران جراح مغز و اعصاب تربیت می‌شوند، خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده سالانه سه نفر برای آموزش مغز و اعصاب در دانشگاه علوم پزشکی مازندران انتخاب می‌شوند که تحصیلات تکمیلی این دانشجویان نیز در بیمارستان تهران ادامه می‌یابد.

وی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران که گفته بود شما به خاطر مازندرانی بودن فعالیت‌های علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران را قبول دارید، تاکید کرد: اگر توانایی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ایجاد رشته مغز و اعصاب بالقوه نبود هیچ ‌وقت برای این دانشگاه وقت نمی‌گذاشتم.

* تجهیزات جراحی مغز و اعصاب در مازندران کامل می‌شود

کتابچی در ادامه گفت: مقدمات جذب دانشجو در بخش فوق تخصص مغز و اعصاب انجام شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در پایان از اعلام آمادگی مسئولان استان مازندران برای آماده کردن تجهیزات مرتبط با جراحی مغز و اعصاب در مازندران خبر داد و بیان داشت: استاندار مازندران نیز در تماس تلفنی برای هرگونه همکاری اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول