اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی:

بیشترین مراکز استعدادهای درخشان در خراسان رضوی مستقر است

خبرگزاری فارس: معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: این استان بیشترین مراکز آموزشی استعدادهای درخشان را در کشور دارد.

بیشترین مراکز استعدادهای درخشان در خراسان رضوی مستقر است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رمضان نیری ظهر امروز در مراسم تجلیل از تلاش‌گران عرصه تعلیم و تربیت در مشهد اظهار داشت: چند نکته کلیدی را برای دانش‌‌آموزان باید گفت یکی اینکه جامعه ما بهترین نعمت‌ها را داراست با وجود این چنین انسان‌هایی وقتی خداوند بهترین نعمت‌ها را به بندگانش می‌دهد از آنان یک انتظاراتی دارد که از نعمت‌هایش به بهترین روش استفاده کند.
نیری خاطر نشان کرد: خداوند به شما دانش‌آموزان این نعمت ارزشمند را داده که شما از استعدادتان بیشترین بهره را ببرید و به شما نخبگان بهترین استعداد را داده است.
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: نکته بعدی زمان حساس رشد است که در مجموعه رشد شناختی و روانی افراد است.
وی افزود: رشد همه جانبه یکی دیگر از چند نکته است که همه دانش‌آموزان باید از این رشد برخوردار باشند.
نیری بیان داشت: شاخصه بسیار مهم سلامت سلامت فردی و خانوادگی نقش زیر ساختی مهمی را دارد و هر انسان از یک هویت مستحکمی برخوردار است.
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: هشت مرکز فعال در زمینه ارائه خدمات آموزشی مناسب، دانش آموزان نخبه مشهد را تحت پوشش دارند و به جز این، مراکزی در شهرستان‌های نیشابور، سبزوار و تربت حیدریه فعالیت می‌کنند.
وی افزود: در حال حاضر استان خراسان رضوی بیشترین مراکز آموزشی استعدادهای درخشان را در کشور دارد و به لحاظ تعداد دانش آموزان تحت پوشش نیز در رتبه دوم کشور قرار داریم.
نیری اظهار داشت: پس از مطرح‌شدن بحث تشکیل دفتر هدایت و جذب استعدادهای درخشان در گردهمایی معاونان آموزشی دانشگاه‌ها تعدادی از همکاران هیئت علمی این دانشگاه مأموریت یافتند تا در قالب «دفتر استعدادهای درخشان» به برنامه‌ریزی برای جذب و تقویت استعدادهای درخشان بپردازند که با توجه به امکانات دانشگاه، امتیازات ویژه‌ای برای استعدادهای درخشان پیشنهاد کردند.
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان داشت: در نخستین سال فعالیت دفتر 13 سیزده نفر دانشجوی ورودی که نمرات اکتسابی آنان در کنکور سراسری بالاترین نمره در بین دانشجویان ورودی دانشکده‌های سیزده گانه دانشگاه بود به عنوان رتبه اول انتخاب و به همراه چهار نفر دیگر که رتبه آنان در کل کشور کمتر از 500 بود، بورس تحصیلی 9 ماهه دریافت کردند و در جشن ویژه‌ای که با حضور والدین، دبیران و مدیران مراکز پیش دانشگاهی و دبیرستان محل تحصیل برگزار شد مورد تشویق و تقدیر قرار گرفتند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول