اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز ملی استعدادهای درخشان:

94 هزار دانش‌آموز در مدارس استعدادهای درخشان تحصیل می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: در حال حاضر در کل کشور 94 هزار دانش‌آموز در مراکز استعدادهای درخشان مشغول تحصیل هستند.

94 هزار دانش‌آموز در مدارس استعدادهای درخشان تحصیل می‌کنند

مهری سویزی در حاشیه همایش نقش زنان و انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: سال گذشته روند بسیار مطلوبی را در مدارس استعدادهای درخشان در پیش گرفتیم که افزایش 35 درصدی این مراکز گواه این ادعا است.

وی بیان داشت: مراکز استعدادهای درخشان از 279 مدرسه در سال گذشته به 350 مدرسه در سال جاری افزایش یافته است که در کنار روند افزایش کمی، کیفیت بخشی علمی، فرهنگی، پرورشی و پژوهشی این مدارس را نیز در دستور کار داریم.

رئیس مرکز ملی استعدادهای درخشان وضعیت مراکز استعدادهای درخشان استان اردبیل را یادآور شد و گفت: امسال 6 مرکز در استان به تصویب رسیده که با صدور مجوز هشت مرکز دیگر در سال آینده امیدواریم استان اردبیل جایگاه خود را در میان دانشمندان فردای کشور بیابد.

سویزی از حضور 94 هزار دانش‌آموز در کل کشور در مراکز استعدادهای درخشان خبر داد و افزود: امسال 106 درخواست از سراسر کشور به دست ما رسیده است که ما با درخواست‌هایی موافقت می‌کنیم که از نظر فضا، امکانات، مکان کاربری و آورده فرهنگی یک مرکز قابل قبول و درخور شأن دانش‌آموزان باشد.

وی در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس اظهار داشت: تمرکز ما در کل کشور در ایجاد مراکز استعدادهای درخشان به ویژه در مناطق محروم است چرا که ما معتقدیم مناطق محروم تنها از نظر امکاناتی محروم هستند اما استعدادهای ناب و درخشانی در این مناطق وجود دارد که باید با توجه به آنها زمینه باروری و شکوفایی علمی کشور را بیش از پیش فراهم آوریم.

انتهای پیام/صا30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول