اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جوانان اعتکاف را حال و هوای معنوی‌تر بخشیده‌اند

پذیرایی 30 مسجد از 6 هزار معتکف در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به استقبال خوب جوانان از مراسم اعتکاف امسال به میزبانی 30 مسجد از 6 هزار معتکف شهرستان اردبیل خبر داد.

پذیرایی 30 مسجد از 6 هزار معتکف در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده عصر امروز در نشست با جمعی از معتکفان و محفل انس با قرآن جوانان در اردبیل اظهار داشت: اعتکاف سنت حسنه‌ای است که اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان با حضور در آن بهترین فرصت راز و نیاز با معبود و توبه و استغفار پیدا می‌کنند و با تمام توان سعی در اصلاح رفتار و منش خود دارد.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: برای پاک نگه‌داشتن دامان جوانان از گناه و معاصی باید چنین فضاها و فرصت‌هایی توسعه پیدا کند تا نسل آینده ما با قدرت معنوی، اعتقادی و حرکت‌های اصلاحی بتوانند زیباترین ترنم عشق‌ورزی به خداوند و رب تعالی را سر دهند.

ستوده از ایام‌البیض به عنوان ایام دوری از گناه و غفلت و نزدیکی به آستان مقدس پروردگار متعال یاد کرد و ادامه داد: اگر امسال 6 هزار نفر که اغلب آنها نیز جوانان هستند دل خود را در آبگینه زلال حکمت و عرفان خدایی بشویند، قادر هستند به ترک گناه و معاصی روی آورده و بهتر و بیشتر پروردگارشان را بشناسند.

به گزارش فارس، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه در 9 مسجد شهرستان اردبیل و 21 مسجد 9 شهرستان دیگر استان مراسم اعتکاف در حال برگزاری است، خاطرنشان کرد: اعتلای بصیرت و آگاهی از مهم‌ترین اهداف این برنامه مذهبی، فرهنگی است که در کنار آن برای جوانان جلسات سخنرانی، پاسخ به سؤالات شرعی، قرائت و تفسیر قرآن، خواندن دسته جمعی ادعیه‌ها و برنامه‌های معنوی دیگر در نظر گرفته شده است.

وی با یادآوری اینکه امسال در این سنت حسنه و نیک، خیران نیز شریک زیباترین لحظات معتکفان شدند، خاطرنشان کرد: جمعی از خیرین استان با تأمین مایحتاج معتکفان در افطار و سحری سعی دارند تا بهترین همکاری را با این انسان‌های برگزیده و شایسته انجام دهند.

به گزارش فارس، در شهرستان خلخال نیز 400 معتکف دست به درگاه الهی بردند و در این ایام پر خیر و برکت برای آمرزش گناهان خود و رهایی و نجات ملت‌های مسلمان از دست استکبار دعا کردند.

رئیس تبلیغات اسلامی خلخال با یادآوری این‌که تعداد شرکت‌کنندگان خواهر در این مراسم هفت برابر برادران است، گفت: در این شهرستان 170 خواهر و 56 برادر در دو مسجد خلخال مراسم اعتکاف را برگزار می‌کنند.

حجت‌الاسلام محسن محسنی با اشاره به استقبال خوب جوانان از آیین اعتکاف افزود: برنامه‌های خوبی برای معتکفان در این ایام در نظر گرفته شده است تا شرکت‌کنندگان فرصتی مناسب برای استفاده از فیوضات ماه رجب، خلوت با خداوند و راز و نیاز معتکفان با خالق هستی پیدا کنند.

در مشگین‌شهر نیز 450 خواهر و برادر از دیروز در پنج مسجد این شهرستان معتکف شدند که استقبال خوب جوانان و نوجوانان از نقاط قابل توجه این آیین است به طوری که به گفته رئیس تبلیغات اسلامی مشگین‌شهر 90 درصد معتکفان را نوجوان و جوانان تشکیل می‌دهند.

حجت‌الاسلام یدالله نعمتی تصریح کرد: امسال برای اولین بار هزینه سه روزه اعتکاف توسط یکی از خیرین اهالی شهرستان تأمین شده است که از خداوند متعال آرزو داریم این خیر را در ثواب نیک‌اندیشان نیکو سیرت شریک کند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول