اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان تیر ماه

146 روستای کرمان از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان گفت: تا پایان تیر ماه امسال 146 روستای بالای 20 خانوار استان از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌شوند.

146 روستای کرمان از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌شوند

علی رشیدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرستان انار اظهار داشت: استان کرمان با بیش از 5 هزار و 920 روستا 10 درصد روستاهای کل کشور را در خود جای داده و این استان بسیار وسیع و پهناوری است که در خدمات‌رسانی به آن با مشکل روبه‌رو هستیم.

وی با بیان اینکه همچنین کمبود منابع مالی و منابع آبی که این دو عامل محدود است و مشکلات آبرسانی را بیشتر می‌کند، افزود: امسال با اعتبارات گذاشته شده از محل ماده 180 و بند ب 790 میلیارد ریال در سطح کل استان کرمان بودجه پیش‌بینی شده است.

رشیدی گفت: از دی ماه سال گذشته حدود 79 مناقصه عمومی در استان کرمان برگزار شده و تمام پیمانکاران انتخاب و خریدها انجام شده و امروز در 637 روستای استان کار به صورت همزمان آغاز شده و این حرکت طی تاریخ آب و فاضلاب استان کرمان بی‌سابقه است.

وی بیان داشت: از 637 روستای استان کرمان 146 روستای بالای 20 خانوار جمعیت است که فاقد آب آشامیدنی هستند و تا پایان تیر ماه آینده مشکل آنها هم حل و از نعمت آب آشامیدنی برخوردار می‌شوند. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان از پیشرفت 70 درصدی ساخت مخزن یک‌ هزار متر مکعبی و خط انتقال این پروژه به طول یک‌ هزار و 500 متر با لوله 250 یو پی‌وی‌سی دهستان بیاض انار خبر داد.

رشیدی گفت: امسال حدود 7 میلیارد و 400 میلیون ریال در شهرستان انار که 3 میلیارد آن در دهستان بیاض هزینه و مابقی در روستای احمدآباد این شهرستان هزینه می‌شود و تا پایان تیر ماه آینده مردم این روستاها از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول