اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هنرمند ورنی‌باف آذربایجان‌شرقی عنوان کرد

امرار معاش اکثر خانواده‌های کلیبری از طریق ورنی‌بافی

خبرگزاری فارس: هنرمند ورنی‌باف آذربایجان‌شرقی، هنرمند رشته ورنی‌بافی آذربایجان‌شرقی با تأکید بر جایگاه ویژه ورنی‌بافی در استان، از امرار معاش بسیاری از خانواده‌های شهرستان کلیبر از طریق فعالیت در این رشته صنایع‌دستی خبر داد.

امرار معاش اکثر خانواده‌های کلیبری از طریق ورنی‌بافی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مرسل مرادی بعدازظهر امروز در حاشیه جلسه نشست هنرمندان با مدیرکل صنایع‌دستی استان تأکید کرد: ورنی‌بافی جزو رشته‌های هنری درآمدزا و اشتغال‌آفرین استان است که با حمایت‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، زمینه توسعه هر چه بیشتر فعالیت عموم علاقمندان در آن فراهم آمده است.

وی با اشاره به سابقه 36 سال فعالیت حرفه‌ای خود در این رشته، بر اهمیت گسترش ورنی‌بافی در استان به خصوص روستاهای محروم و فاقد شرایط استفاده از صنعت کشاورزی تأکید کرد.

این هنرمند ورنی‌باف آذربایجان‌شرقی، طراحی خاص ورنی‌های موجود در استان آذربایجان‌شرقی را از دلایل وجود بازار قابل توجه فروش این محصول هنری در استان و سایر استان‌ها ذکر کرد و یادآور شد: روستاییان و تجار از جمله اقشاری هستند که از محل فروش محصولات این هنر امرار معاش می‌کنند.

مرادی با اشاره به استقبال کم‌نظیر مردم از غرفه‌های آذربایجان‌شرقی در نمایشگاه سراسری تخصصی- صادراتی صنایع‌دستی تهران افزود: با توجه به حضور هنرمندان استان در این نمایشگاه، به‌حق می‌توان غرفه‌های صنایع‌دستی استان آذربایجان‌شرقی را نمونه‌ترین غرفه در بین سایر استان‌ها انتخاب کرد.

وی با اشاره به حمایت‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از رشته ورنی‌بافی، برگزاری نمایشگاه‌های متعدد، ایجاد تسهیلات خاص و حمایت‌های مالی و معنوی را اصلی‌ترین عامل پیشرفت این رشته در استان عنوان کرد.

مرادی، استقبال مردم از غرفه ورنی‌بافی را در نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی تهران خوب توصیف کرد و از فروش و معرفی این محصول در نمایشگاه ابراز خرسندی کرد.

این هنرمند رشته ورنی‌بافی با بیان اینکه برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی تأثیر شگرف در معرفی صنایع‌دستی استان دارند، افزود: فعالیت سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان در حضور در نمایشگاه‌ها و ایجاد شرایط مناسب برای هنرمندان شایسته قدردانی است.

مرسل مرادی از فعالان و هنرمندان رشته ورنی‌بافی، از جمله هنرمندانی است که با حضور در نمایشگاه‌های سراسری تخصصی – صادراتی صنایع‌دستی تهران، در غرفه فروش به عرضه محصولات ورنی‌بافی می‌پردازد. 

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول