اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

سرانه فضای مطالعه به 3.3 متر‌مربع ارتقا می‌یابد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: سرانه فضای مطالعه در کتابخانه‌های عمومی این استان با تجهیز کتابخانه‌های در حال احداث به 3.3 متر‌مربع افزایش می‌یابد.

سرانه فضای مطالعه به 3.3 متر‌مربع ارتقا می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمند امین ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر این سرانه 2.3 متر‌مربع است که با افزوده شدن 10 هزار متر‌مربع به فضای کتابخانه‌های عمومی استان در یک سال آینده این سرانه ارتقا می‌یابد.

وی با یادآوری اینکه 66 کتابخانه در استان هم اکنون به مراجعان خدمات ارائه می‌کنند، گفت: سه هزار و 174 صندلی و 206 رایانه در کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل وجود دارد به طوری که 84 درصد کتابخانه‌های عمومی استان از تجهیزات نرم‌افزار مدیریت نمایه برخوردار هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل خاطرنشان کرد: وضعیت خدمات اینترنتی کتابخانه‌های عمومی استان به ویژه اردبیل در حد 66 درصد است به طوری که هم اکنون در اکثر کتابخانه‌های عمومی استان اینترنت پر‌سرعت راه‌اندازی شده است.

فرهمند امین تعداد نسخ کتاب در کتابخانه‌های عمومی را 682 هزار و 548 نسخه اعلام کرد و یادآور شد:‌ ما در تعداد اعضای کتابخانه‌ها رکورد شکستیم به طوری که عضویت در کتابخانه‌های عمومی از 31 هزار نفر در سال 89 به 70 هزار و 132 نفر رسید که 116 درصد در این زمینه رشد را شاهد هستیم.

این مسئول با اشاره به ارزیابی شاخص‌های عمده مطابق با استانداردهای جهانی و اعلام نظر یونسکو بیان داشت: کشورمان در پنج شاخص منابع، مخزن، تالار کتابخانه، میزان و فضای مطالعه از استانداردهای جهانی پایین‌تر است در حالی که ما در این پنج شاخص بالاتر از میانگین کشوری توانسته‌ایم به شرایط مطلوبی دست یابیم.

دبیر انجمن کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل منابع کتابخانه‌های استان را 671 هزار و 575 جلد اعلام کرد و ادامه داد: در اجرای طرح کتاب من فعالیت‌های خوبی در استان انجام شده به طوری که با تهیه و در اختیار گذاشتن کتاب برای متقاضیان درخواست‌کننده با یک رشد 30 درصدی 11 هزار و 217 جلد تهیه کتاب و به امانت گذاشتن آن را در بین درخواست‌کنندگان شاهد بودیم.

فرهمند امین در پایان سخنان خود تعداد اعضای فعال کتابخانه‌های استان را بالغ بر 70 هزار نفر اعلام کرد و اظهار داشت: اعضای فعال کتابخانه‌های استان به 70 هزار نفر رسید که با 106 درصد رشد در جایگاه مناسب کشوری قرار داریم.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول