اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شرکت پشتیبانی امور دام مازندران:

دولت علوفه یارانه‌ای را هدایت شده توزیع کند

خبرگزاری فارس: معاون شرکت پشتیبانی امور دام مازندران با اشاره به اینکه علوفه یارانه‌دار که از سوی دولت به تشکل‌های خصوصی داده می‌شود، بهتر است که هدایت شده باشد، گفت: معلوم نیست این علوفه به دست چه کسانی رسیده است.

دولت علوفه یارانه‌ای را هدایت شده توزیع کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمد برزویی ظهر امروز در نخستین جلسه کارگروه تخصصی دام، طیور و آبزیان کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی مازندران، اظهار داشت: در راستای بحث افزایش قیمت مرغ و کنترل قیمت شیر، از ابتدای سال تاکنون دو مرحله نسبت به توزیع نهاده‌های دام و طیور به صورت یارانه‌ای، اقدام کردیم.

برزویی با بیان اینکه 9 هزار تن نهاده به استان مازندران اختصاص یافت که در مرحله نخست، 5 هزار تن جذب و توزیع شد، افزود:‌ مرحله دوم هم در حال ارسال از مبادی بندر امام(ره) به مرغداری‌های استان است.

این مسئول با اشاره به اینکه علوفه یارانه‌دار که از سوی دولت به تشکل‌های خصوصی داده می‌شود، بهتر است که هدایت شده باشد، تصریح کرد: معلوم نیست این علوفه به دست چه کسانی رسیده است.

وی یادآور شد:‌ به شرکت پشتیبانی امور دام کشور پیشنهاد کردیم که این نهاده‌ها برای توزیع، در اختیار یک شرکت قرار گیرد.

* سالانه در مازندران 840 میلیون تخم مرغ، جوجه‌کشی می‌شود

برزویی با اشاره به اینکه برای کنترل قیمت شیر، 14 هزار تن کنجاله سویا، ذرت و جو به مازندران اختصاص دادند، خاطرنشان کرد:‌ از این سهمیه، 70 درصد به دامداران و 30 درصد هم به اتحادیه دامپروری واگذار شود که به علت نداشتن نقدینگی، نتوانستند سهمیه را جذب کنند.

رئیس هیئت مدیره کارخانجات جوجه‌کشی مازندران نیز در این نشست ابراز داشت:‌ سالانه در مازندران 840 میلیون تخم‌مرغ، جوجه‌کشی می‌شود و مازندران از این حیث، قطب صنعت جوجه‌کشی است.

ابوالقاسم نیکخویی ادامه داد:‌ مازندران دارای ظرفیت بالای کارخانه‌های جوجه‌کشی است و با این وجود باز هم نسبت به صدور مجوزهای جدید، اقدام می‌کنند که باعث غیرفعال شدن بخش‌های فعال می‌شود که عملاً این صنعت را با شکست مواجه می‌کند.

وی اضافه کرد:‌ با توجه به کمبود زمین در مازندران و ارزش زمین در استان، میزان اشغال زمین باید از 25 درصد به 50 درصد افزایش یابد.

نیکخویی اذعان داشت:‌ با توجه به ارزش زمین در مازندران، هنگام احداث بنا برای این صنعت، همان ملزوماتی را برای ما در نظر می‌گیرند که به طور مثال در خراسان شمالی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول