اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان جهاد کشاورزی کردستان خبرداد:

تولید 3567 تن محصولات گلخانه‌ای در کردستان

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان از تولید 3 هزار و 567 تن محصولات گلخانه‌ای در مجتمع‌های گلخانه‌ای استان به صورت سالانه خبرداد.

تولید 3567 تن محصولات گلخانه‌ای در کردستان
کمال‌الدین رشادت امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: در حال حاضر 9 مجتمع گلخانه‌ای در استان وجود دارد که دارای 142 واحد هستند.
به گفته وی، ظرفیت تولید این مجتمع‌ها 3 هزار و 567 تن محصولات گلخانه‌ای شامل سبزی و صیفی‌جات است.
وی مساحت کلی این مجتمع‌ها را 122 هکتار عنوان کرد و افزود: 53 هکتار از میزان یاد شده، مساحت مفید مجتمع‌های گلخانه‌ای استان را تشکیل می‌دهد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان خاطرنشان کرد: از این 9 مجتمع گلخانه‌ای سه مجتمع در قالب 33 واحد با 7.1 هکتار مساحت مفید به بهره‌برداری رسیده است.
رشادت اضافه کرد: دو مجتمع از سه مجتمع بهره‌برداری شده در شهرستان سنندج و مجتمع دیگر نیز در شهرستان کامیاران قرار دارد که سالانه ظرفیت تولید 2 هزار تن محصولات گلخانه‌ای را دارد.
وی از احداث دو مجتمع گلخانه‌ای دیگر در استان خبر داد و گفت: این مجتمع‌ها در شهرهای بانه و مریوان در قالب 19 واحد و با مساحت مفید 4 هکتار احداث خواهند شد.
به گفته معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان، این دو مجتمع در مرحله احداث سازه هستند و با بهره‌برداری از آنها سالانه یک هزار و 600 تن محصولات گلخانه‌ای تولید خواهد شد.
رشادت از بهره‌برداری از این دو مجتمع تا پایان سال‌جاری خبر داد و گفت: این دو مجتمع با 22 هکتار مساحت مفید در قالب 50 واحد در شهرهای بیجار و دهگلان به‌بهره‌برداری می‌رسند.
وی در پایان از احداث دو مجتمع جدید دیگر در شهرستان‌های قروه و مریوان با مساحت 19.3 هکتار در قالب 40 واحد گلخانه‌ای خبر داد و افزود: مطالعات این دو مجتمع جدید به پایان رسیده و امیدواریم هرچه زودتر شاهد اجرا و بهره‌برداری آنها باشیم.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول