اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی‌گرگانی:

عمل به دستورات دینی راه تحقق زندگی برتر است

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: عمل به دستورات دینی علاوه بر بهره‌مند شدن از مواهب دنیوی موجب آرامش در آخرت نیز خواهد شد.

عمل به دستورات دینی راه تحقق زندگی برتر است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در جمع مدیران ارشد حفاظت و امنیت سپاه پاسداران اظهار کرد: قرآن کریم همواره مسئله «تعلم» را جدا از «تذکر» دانسته و بر تذکر تاکید کرده است.

وی افزود: تعلیم و تعلم از طریق رفتن به مدرسه و مکتب صورت گرفته و از این طریق انسان به مسائلی که نسبت به آنها جاهل است آگاهی می‌یابد.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه انسان در طول زندگی خود بسیاری از مسائل را می‌آموزد و بر احکام شریعت آگاهی می‌یابد گفت: اعضای بدن هر یک حقی بر گردن انسان دارند و باید احترام آنها را رعایت کرد زیرا این مسائل در احکام دینی ما نیز وارد شده‌اند.

وی بیان داشت: دستورات اسلام همه دارای فلسفه به خصوصی هستند و رعایت جوانب مختلف آنها موجب زندگی بهتر می‌شود به طوری که حتی احکام جزئی نیز در همین راستا تشریع شده‌اند.

علوی‌گرگانی با اشاره به ظرافت عجیب احکام و فلسفه آنها ابراز کرد: شاید دلیل برخی دستورات دینی برای ما روشن نباشد اما رعایت آنها به یقین زندگی را برای انسان آسان‌تر کرده و از بروز مشکلات جلوگیری می‌کند ولی بسیاری از انسان‌ها بی‌توجه هستند در حالی که بزرگان دین و مؤمنان واقعی طبق احکام اسلام عمل کرده و زندگی بهتری دارند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: عمل به دستورات دینی علاوه بر بهره‌مند شدن از مواهب دنیوی موجب آرامش در آخرت نیز خواهد شد زیرا برای رعایت این احکام در روز قیامت از انسان سؤال می‌شود.

وی گفت: قرآن کتاب زندگی و عمل انسان است و خوشا به حال آنان که به تمام دستورات آن عمل کنند و در هنگام سؤال و جواب قبر، بتوانند به درستی پاسخ دهند.

علوی‌گرگانی با بیان اینکه بر اساس روایات قرآن کریم برخی از قرائت‌کنندگان خویش را لعنت می‌کند اظهار کرد: مردگان از انسان‌های زنده شنونده‌تر هستند و این تعبیر در بیان پیامبر اسلام(ص) وارد شده است به همین دلیل در هنگام تدفین اشخاص به آنان تلقین می‌کنند و مسائل اصلی دین را یادآور می‌شوند.

این استاد حوزه علمیه عنوان داشت: کسانی که در این جهان به دستورات خداوند و قرآن کریم عمل کنند، در هنگام مرگ نیز توفیق رؤیت چهره پیامبر و امام خویش را می‌یابند و لذت واقعی را خواهند چشید ضمن اینکه بهشت برین، جزای آنان خواهد بود اما انسان‌های بدکردار به دلیل اینکه در دنیا اهل ایمان و دستورات الهی نبوده و امامت و ولایت را قبول نداشته‌اند، در پاسخ به سؤالات در قبر نیز عاجز می‌مانند.

علوی‌گرگانی با تاکید بر باور داشتن به معاد و دیدن سزای اعمال در جهان آخرت تصریح کرد: عمر انسان در این دنیا محدود بوده و زندگی طولانی نصیب بسیاری از افراد نمی‌شود و در نهایت مرگ آدمی را در بر می‌گیرد بنابراین باید به فکر بود و حساب اعمال خود را در نظر داشت.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به حالات برخی بزرگان در پایان عمر گفت: آنها از نزدیکی ملاقات با پروردگار خویش خوشحال و مسرور هستند و انتظار وعده‌های الهی را می‌کشیدند ضمن اینکه قوت قلب آنها نشانه توفیق عنایت خداوندی است.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول