اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم خبر داد

امضای تفاهم‌نامه 10 ماده‌ای قم با نجف

خبرگزاری فارس: استاندار قم از امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک قم با نجف خبر داد و افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه طرفین در خصوص راه‌های گسترش تبادلات تجاری، بازرگانی، صنعتی و توسعه تورسیم اعلام آمادگی کردند.

امضای تفاهم‌نامه 10 ماده‌ای قم با نجف

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور در تشریح دستاوردهای سفر هیئت اعزامی به عراق اظهار داشت: این سفر به دعوت رسمی استانداران نجف و کربلا و با حضور جمعی از فعالان اقتصادی استان انجام گرفت.

وی با اشاره به دیدار رسمی خود با مقامات استان نجف اشرف گفت: در طول دو دور مذاکره با استاندار نجف راهکارهای توسعه و گسترش همکاری‌های قم با نجف در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، علمی، صنعتی و گردشگری مذهبی مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار قم از امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک قم با نجف خبر داد و افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه طرفین در خصوص راه‌های گسترش تبادلات تجاری، بازرگانی، صنعتی و توسعه تورسیم اعلام آمادگی کردند.

وی با اشاره به استقبال مسئولان نجف برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های تولیدی استان قم گفت: اتاق بازرگانی و یکی از شرکت‌های تولیدی استان قم برای ایجاد خط تولید محصولات صنعتی در نجف اعلام آمادگی کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور تسهیل زمینه‌های توسعه صادرات کالاهای استان قم به نجف و ساماندهی اعزام زوار عراقی را از دیگر توافقات مهم این سفر ذکر کرد و افزود: در نشست مسئولان اتاق بازرگانی، تجار و صاحبان تولیدی قم با نجف طرفین به توافقات خوبی پیرامون افزایش سطح روابط و بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود از جمله برگزاری نمایشگاه‌ها و فعال‌سازی میزهای تخصصی تجاری دست یافتند.

استاندار قم با اشاره به برنامه سفر هیئت استان قم به کربلای معلی تصریح کرد: با استاندار استان کربلا و در قالب نشست با تجار و فعالان اقتصادی، مذاکرات مفصلی پیرامون بسط و توسعه روابط و همکاری‌های متقابل اقتصادی، تجاری، علمی، فرهنگی و مذهبی صورت گرفت.

موسی‌پور امضای پیمان خواهرخواندگی قم با کربلا را از نتایج مهم این سفر بیان کرد و گفت: با توجه به اهمیت و سابقه دیرینه مراودات فرهنگی مردم قم با کربلا، ضرورت انعقاد چنین تفاهم‌نامه‌ای کاملاً احساس می‌شد که خوشبختانه مورد توافق طرفین قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در این پیمان گسترش روابط قم با کربلا در همه زمینه‌ها مورد تاکید قرار گرفته است افزود: برگزاری هفته فرهنگی قم در کربلا و هفته فرهنگی کربلا در قم انتقال تجربیات در زمینه‌های مختلف از جمله خدمات شهری، فنی و مهندسی، راه‌اندازی تورهای تجاری، گردشگری ، ایجاد مرکز و نمایشگاه تجاری قم در کربلا و سرمایه‌گذاری در زمینه ساخت هتل و مراکز اقامتی و گردشگری از مهم‌ترین مفاد توافقات صورت گرفته بود که بخش خصوصی دو استان باید از این بستر در راستای بسط روابط دو کشور و افزایش حجم مبادلات استفاده کنند.

دیدار و گفت‌وگو با آیت‌الله سیستانی و دیگر مراجع عظام تقلید در نجف اشرف، بررسی مسایل زوار ایرانی و نیز ساماندهی زوار عراقی به ایران با حضور نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق، مسئولان حج و زیارت و سرکنسول ایران در کربلا، دیدار و گفت‌وگو با تولیت‌های اماکن مقدسه و عتبات عالیات در نجف، کربلا، کاظمین و سامرا، بازدید از طرح توسعه حرم امام هادی (ع)و امام عسکری و نشست جمع‌بندی سفر در بغداد با حضور سفیر ایران در عراق از دیگر برنامه‌های استاندار قم و هیئت همراه به کشور عراق بود.

انتهای پیام/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول