اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تخصصی شیعه‌شناسی حوزه علمیه قم:

جوامع محتاج تفکر شیعه هستند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تخصصی شیعه‌شناسی حوزه علمیه قم گفت: شیعه‌شناسی در گذشته یک بحث علمی بود، ولی امروز بحث علمی و اجتماعی است به طوری که همه جوامع محتاج این تفکر هستند.

جوامع محتاج تفکر شیعه هستند

حجت‌الاسلام محمدعلی داعی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به تاسیس مرکز آموزش تخصصی شیعه‌شناسی حوزه علمیه قم در سال 87 اظهار کرد: این مرکز عهده‌دار رشته تخصصی شیعه‌شناسی در حوزه علمیه قم است.

وی با اشاره به اهمیت مباحث شیعه و شیعه‌شناسی گفت: امروز با گسترش رسانه‌ها و ارتباطات زمینه‌ای فراهم شده که عموم مردم با شیعه آشنا شوند، بنابراین برای معرفی شیعه نیازمند کسانی هستیم که در این زمینه متخصص باشند.

رئیس مرکز تخصصی شیعه‌شناسی حوزه علمیه قم با بیان اینکه امروز ضرورت مسئله شیعه‌شناسی بیش از گذشته است گفت: شیعه‌شناسی در گذشته یک بحث علمی بود، ولی امروز به بحث علمی و اجتماعی تبدیل شده و جوامع مختلف محتاج این تفکر هستند.

وی با اشاره به سوابق سایر رشته‌ها مانند کلام و تفسیر گفت: شیعه‌شناسی رشته جدیدی بوده و از این ظرفیت برخوردار است که طلاب و دانش‌پژوهان از این رشته استقبال کنند.

داعی‌نژاد یادآور شد: در رشته شیعه‌شناسی سعی شده علاوه بر برگزاری کلاس‌های آموزشی، نشست‌های علمی نیز برگزار ‌شود.

وی با اشاره به فعالیت انجمن علمی شیعه‌پژوهان گفت: این انجمن در سه محور تربیت استاد، برگزاری مناظرات و تدوین نشریه و کتاب فعالیت می‌کند.

رئیس مرکز تخصصی شیعه‌شناسی حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: افراد دارای استعداد در بخش مناظره انجمن شیعه‌پژوهان به کار گرفته می‌شوند تا شبهات را بررسی کرده و پاسخ‌های مناسب را ارائه دهند.

وی یادآور شد: در گام نخست انجمن شیعه‌پژوهان از فارغ‌التحصیلان مرکز تخصصی شیعه‌شناسی استفاده کرده و در گام‌های دیگر سایر افراد علاقه‌مند و فعال می‌توانند عضو انجمن شوند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول