اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مجتمع مس سرچشمه:

ذخایر مس ایران به 21 میلیون تن رسید

خبرگزاری فارس: مدیر مجتمع مس سرچشمه گفت: با حفاری‌های اکتشافی انجام شده معادن بسیاری کشف شد و ذخیره مس ایران از 14 میلیون تن به بیش از 21 میلیون تن رسید.

ذخایر مس ایران به 21 میلیون تن رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی محمدی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران بازدید کننده از مجتمع مس سرچشمه اظهار داشت: در واحدهای مختلف این مجتمع تلاش شده مصرف آب بهینه انجام شود و آب کمتری مصرف شود، 82 درصد چرخه آب مصرفی این مجتمع از آب برگشتی تأمین می‌شود. 

وی بیان داشت: مجتمع مس سرچشمه از سال 1352 کار باطله‌برداری را در معدن مس سرچشمه آغاز کرده و از سال 60 کارخانجات مس فعال شده‌اند.

محمدی خاطر‌نشان کرد: کاتد تولیدی مجتمع مس سرچشمه 99.999 درصد است که به کاتد تولیدی پنج 9 معروف است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 235 هزار تن کاتد از این مجتمع گرفته شده است، عنوان کرد: از سال 88 به بعد اقدامات اکتشافی صنعت مس سرعت بسیار خوبی گرفته است.

محمدی گفت: در سال 88 حدود 44 هزار متر‌ در سال 89 بالغ بر 92 هزار متر حفاری اکتشافی انجام شده که این میزان در سال گذشته 150 هزار متر بوده است.

وی ابراز داشت: با حفاری‌های اکتشافی انجام شده معادن بسیاری کشف شد و ذخیره مس ایران از 14 میلیون تن به بیش از 21 میلیون تن رسید.

مدیر مجتمع مس سرچشمه تصریح کرد: برای سال‌جاری بیش از 200 هزار متر حفاری اکتشافی برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به شعار سال‌جاری به عنوان تولید ملی‌، حمایت از کار و سرمایه ایرانی‌ ابراز داشت: کارخانجات مجتمع مس سرچشمه با توجه به تولید روتین، بازسازی شده و با کارهای شاخص انجام شده تلاش می‌شود که به تولید بسیار خوبی برسیم.

وی افزود: بسیاری از سیستم‌های مس سرچشمه تغییر کرده و سعی شده از سیستم‌های داخلی کشور استفاده شود.

محمدی عنوان کرد: در سال گذشته یک هزار و 150 قطعه پر‌مصرف صنعت مس در مجتمع مس سرچشمه بومی شد و در سال‌جاری تلاش شده است که تعداد بیشتری از قطعات بومی شود.

وی تصریح کرد: تحریم‌ها اثر چندانی بر صنعت ما نگذاشته و با توجه به تحریم‌ها تولید داخلی رونق بیشتری داشته است.

مدیر مجتمع مس سرچشمه گفت: در زمان حاضر برای تأمین قطعات پرمصرف مشکلی نداریم و حتی اگر تحریم‌ها هم برداشته شود، اقدام به واردات این قطعات نمی‌کنیم.

وی اذعان داشت: همواره تلاش شده علاوه بر آن که صنایع داخلی کشور را مورد توجه قرار می‌دهیم، استفاده از تولیدات استان مورد توجه ویژه باشد.

محمدی بیان داشت: در تأمین قطعات سعی می‌کنیم، قطعات با‌کیفیت بیشتر، قیمت کمتر و در نزدیک‌ترین مسیر راه خریداری کنیم.

وی شمار نیروی انسانی شاغل در مجتمع مس سرچشمه را 8 هزار نفر با احتساب نیروهای شرکت‌های مشاوری و پیمانکاری ذکر کرد و گفت: از این تعداد 3 هزار و 200 نفر نیروهای رسمی مجتمع مس سرچشمه هستند.

وی افزود: در بخش ایمنی مشکلی نداریم و همواره تلاش می‌کنیم تعریف ایمنی را به روز و با ارتقای هر چه بیشتر بر پیشگیری مورد توجه قرار دهیم.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول