اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نماز جمعه نهبندان مطرح شد:

دانشکده معدن نهبندان چشم‌انتظار حمایت مسئولان

خبرگزاری فارس: امام جمعه نهبندان ضمن انتقاد از عدم توجه و همکاری رئیس دانشگاه بیرجند به منظور راه‌اندازی دانشکده معدن نهبندان گفت: ایجاد این دانشکده در نهبندان زیرساختی مهم برای اشتغال است.

دانشکده معدن نهبندان چشم‌انتظار حمایت مسئولان
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حجت‌الاسلام و‌المسلمین عباسعلی خزاعی پیش از ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته نهبندان اظهار داشت: راه‌اندازی دانشکده معدن نهبندان جز مصوبات دور نخست سفر ریاست جمهوری بوده که طی این سال‌ها هیچگونه اقدامی برای ساخت آن انجام نشده بود؛ اما در سال گذشته با حضور ریاست دانشگاه بیرجند برای دومین بار کلنگ‌زنی شد.
امام جمعه نهبندان با بیان اینکه در مراسم کلنگ‌زنی این دانشکده رئیس دانشگاه بیرجند برای راه‌اندازی آن در تمامی زمینه‌ها قول مساعد داده است، تصریح کرد: اما تا کنون حمایت و مساعدت آنچنانی در این زمینه از طرف وی اعمال و لحاظ نشده است.
خزاعی افزود: این شهرستان با توجه به اینکه قطب معدنی در خراسان جنوبی و معادن غنی فراوانی را در دل خود جای داده است نیاز به ایجاد این چنین دانشکده‌ای دارد.
وی ضمن اشاره به راه‌اندازی این دانشکده که مورد تاکید ریاست جمهور و خود رئیس دانشگاه بیرجند بوده است، افزود: ایجاد این مرکز آموزش عالی در زمینه اشتغال و فراگیری علوم تخصصی رشته‌های معدنی دانشجویان به ویژه قشر دانشجوی نهبندان نیز موثر است.
امام جمعه نهبندان با بیان اینکه 28 مرداد سالروز کودتای آمریکا برای بازگرداندن شاه خائن به ایران اسلامی گفت: استکبار جهانی بار دیگر با دخالت در امور سایر کشورها و ایران اسلامی کودتای ننگینی را در 28 مرداد رقم زد و شاه ملعون و مهره دست‌نشانده خویش را مجدد بر سر کار آورد.
خزاعی اظهار داشت: اما ملت بیدار و غیور که به دنبال حاکمیت اسلامی بودند با قیام‌ها، تظاهرات، جانفشانی و دادن شهدای فراوانی سبب خاری دشمنان و فرار ایادی آنان از کشور شدند و فقط لکه ننگی برای استکبار جهانی باقی ماند که در امور تمامی کشورها دخالت می‌کند.
وی با اشاره به فرا رسیدن شب‌های قدر در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: ثواب و اجر اعمال این ماه به ویژه اعمال شب قدر به اندازه هزار ماه است.
امام جمعه نهبندان ادامه داد: خداوند برای مقام قرب خود شب‌های قدر را مقرر کرده و رحمت واسعه خویش را برای حامیان ایتام و مساکین قرار داده، دوری از آتش جهنم را برای استغفارکنندگان شب‌های قدر مقرر ساخته و رضای خویش را از انسان در برپایی دو رکعت نماز در شب قدر قرار داده است.
خزاعی ضمن توصیه به مردم شهرستان برای کمک به مردم قحطی زده سومالی افزود: در این ماه مبارک نیز مردم ولایت‌مدار می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به سمت بازسازی عتبات عالیات سوق دهند.
وی گفت: مردم خرسان جنوبی به ویژه مردم این شهرستان در ارتباط با عتبات عالیات و ارادت به معصومین(ع) سنگ تمام گذاشتند و می‌طلبد که از این پس نیز برای بازسازی حرمین شریفین نیز اهتمام بیشتری داشته باشند.
امام جمعه نهبندان با بیان اینکه جمعه هفته آینده جمعه پایانی ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس است، اظهار داشت: امروزه روز جهانی قدس در بین تمامی ملت‌های مسلمان و بیدار جهان نهادینه شده است و مظلومان جهان برای ابراز انزجار از استکبار جهانی و رهایی از ظلم در این روز مبارک به خیابان‌ها ریخته و شعارهای دشمن‌شکنی را سر می‌دهند.
خزاعی تصریح کرد: اما روز جهانی قدس که نشات گرفته از ایران است باید در این کشور به طور ویژه و با حضور حداکثری مردم برگزار شود و در شهرستان نهبندان نیز برنامه‌های لازم برای راهپیمایی مردم در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: مردم این شهرستان همانند سایر ملت‌های اسلامی با حضور پرشور و با شعور خود در صحنه به دشمنان اسلام نشان می‌دهند که هرگز دست از اهداف خود بر نداشته و در مسیر ارزش‌های الهی حرکت و ولایت‌مداری را سرلوحه کار خود قرار دادند.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول