اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی:

تولید محصول سالم و کیفی مهم‌ترین هدف محسوب می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی، تولید محصول سالم و کیفی را به منظور دسترسی به اهداف توسعه‌ای از مهم‌ترین اهداف جهاد کشاورزی در بخش‌های مختلف بخش کشاورزی بیان کرد.

تولید محصول سالم و کیفی مهم‌ترین هدف محسوب می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان ظهر امروز در مراسم تجلیل از 57 تولیدکننده برگزیده استانی در زمینه‌های مختلف تولید محصولات کشاورزی که با حضور معاون برنامه‌ریزی استانداری و مسئولان استانی برگزار شد، با اشاره به اهمیت تولید محصولات کشاورزی مطابق با استانداردهای تعریف شده در دنیا، از آن به‌عنوان گامی بلند در رسیدن به خودکفایی در تولید محصولات مختلف کشاورزی یاد کرد.

وی گفت: تولیدکنندگان زیربخش‌های مختلف کشاورزی، با توجه به اهداف ملی در رسیدن به "توسعه پایدار" در تمام بخش‌های کشاورزی امروزه وظیفه بسیار مهمی را بر عهده داشته و باید تلاش خود را در برهه کنونی بیش از پیش افزایش دهند تا سازمان بتواند در حرکت برنامه‌ریزی شده به سوی توسعه پایدار با همکاری تمام بهره‌برداران توان و نیروی خود را به‌کار گرفته و در تحقق این هدف موفق عمل کند.

محمدیان با اشاره به مدیریت منابع تولید و نقش بسیار مهم و چشمگیر آن در ارتقا کمی و کیفی محصولات تولید شده، از عزم سازمان برای ایجاد زمینه بهینه‌سازی مدیریت استفاده از منابع اصلی تولید در بخش کشاورزی استان خبر داد.

وی افزود: با توجه به کمبود منابع آب در استان به‌دلیل کاهش ادواری نزولات جوی و از دیگر سو رشد فزاینده جمعیت به‌دلیل افزایش سطح بهداشت عمومی جامعه و نیاز به پاسخگویی مناسب برای برآورده کردن نیاز‌های غذایی جمعیت رو به رشد و کاهش استعداد تولید محصول زمین‌های زیرکشت موجود، نیاز به تجدیدنظر در روش‌های تولید محصولات کشاورزی را الزام‌آور کرده است.

محمدیان تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان به‌عنوان مهم‌ترین و اصلی‌ترین متولی تأمین مواد غذایی جامعه، تلاش برای بهینه کردن روش‌های تولید محصولات کشاورزی در چارچوب گذر از کشاورزی سنتی و ورود به دنیای تولید محصول به روش‌های جدید مبتنی بر دانش و آگاهی را از مدت‌ها پیش آغاز کرده و یکی از مهم‌ترین گام‌ها در این روند را که استفاده از آبیاری تحت‌فشار در تولید محصولات باغی و زراعی است، با سرعت و دقت دنبال می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی عنوان کرد: با توجه به حمایت مستقیم دولت از بهره‌برداران برای تبدیل سریع روش‌های آبیاری سنتی به مدرن در قالب اعطای کمک‌های بلاعوض به بهره‌برداران، سال گذشته شاهد حرکت بسیار مهم و بزرگی در این زمینه در آذربایجان‌شرقی بوده‌ایم.

وی ادامه داد: امسال نیز این برنامه با توسعه این سیستم در پایاب سدهای استان و پایاب چاه‌ها تداوم خواهد داشت.

محمدیان در بخش دیگری از سخنان خود، با تقدیر از تولیدکنندگان برتر استانی در ایجاد امکان تولید محصولات کیفی و کمی براساس معیارهای جهانی، از آنان به‌عنوان مدافعان اقتصادی کشور یاد کرد.

این مسئول افزود: این تولیدکنندگان شعار "ما می‌توانیم" را در عمل محقق کرده و علاوه بر این از نظر درآمد و ارتقا توان اقتصادی خود، تلاش می‌کنند در کنار آن گا‌م‌های مهمی را برای ایجاد زمینه مناسب برای رشد اقتصاد مبتنی بر کشاورزی صنعتی بردارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی، گفت: این امر مدیران برنامه‌ریز را بر تداوم‌بخشی بیشتر به برنامه‌های توسعه این بخش امیدوار می‌سازند.

وی با اشاره به نامگذاری سال‌جاری که توسط مقام معظم رهبری سال" تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" نام گرفته، ادامه داد: تولید محصولات کیفی منطبق با معیارهای جهانی ما را قادر خواهد ساخت که علاوه بر تامین نیازهای داخلی، محصولات را در قالب فرآوری مناسب و بسته‌بندی قابل قبول به بازارهای خارجی عرضه کرده و در میان‌مدت این امر ارتقا چشمگیر اقتصاد کشاورزی و افزایش درآمد تولیدکنندگان را به همراه خواهد داشت.

محمدیان خاطرنشان کرد: با توسعه بخش مهم کشاورزی در تمام شهرستان‌ها، زمینه‌های اشتغال و استفاده از نیروهای بومی در تولید مقدور می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خطاب به بهره‌برداران زیربخش‌های مختلف کشاورزی استان اضافه کرد: حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم سازمان از تمام بهره‌برداران، با ایجاد تعامل و ارتباط سازنده متقابل به منظور تحقق اهداف ملی در رسیدن به توسعه پایدار تداوم خواهد داشت.

وی متذکر شد: این سازمان برای برطرف کردن تمام مشکلات قبل، حین و بعد از تولید بهره‌برداران تمام مساعی خویش را به کار می‌بندد تا بتواند با هدایت و حمایت این طلایه‌داران تولید کشاورزی، اهداف اصلی و کلان اقتصاد کشاورزی استان را به نحو احسن به سرمنزل مقصود برساند.

در پایان این مراسم، از 57 تولیدکننده برتر استانی در زمینه‌های مختلف بخش کشاورزی، با اهدا لوح و جوایز ارزنده تقدیر به‌عمل آمد.

انتهای پیام/ن10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول