اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ‌استاندار‌ قم:

دوهزارمین کارخانه در استان قم به زودی افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با بیان اینکه به زودی دوهزارمین کارخانه استان قم ‌افتتاح می‌شود گفت: رشد و توسعه صنعتی در ‌قم در راستای تولید و اشتغالزایی بسیار مناسب است.

دوهزارمین کارخانه در استان قم به زودی افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام محمدمهدی عرب‌انصاری عصر امروز در نشست سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی با مدیران دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: خداوند متعال نعمت‌های مادی و معنوی فراوانی را به ما ارزانی داشته که قطعا به شمارش نمی‌آیند، اما آنچه مسلم است اینکه برخی نعمت‌های الهی یکسان توزیع شده و برخی یکسان توزیع نشده است.

وی با بیان اینکه خداوند متعال به همه موجودات حق حیات عطا کرده و این حق بسیار سنگین و با وظایف و مسئولیت‌های بسیاری است خاطر نشان کرد: همه انسان‌ها از محیط زیست پیرامون خود بهره‌مند بوده و از هر نظر نسبت به آن مسئول و پاسخگو هستند.

وی با اشاره به اهمیت و حساسیت مضاعف حفظ و حراست از محیط زیست در استان قم، بر ضرورت همکاری و مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی و همه دست‌اندرکاران این عرصه تاکید کرد و گفت: ظرفیت‌های طبیعی و توانمندی‌های زیست محیطی استان را باید هر چه بیشتر شناخته و به دیگران بشناسانیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم تصریح کرد: استان قم همانند دیگر استان‌ها طبیعت منحصر به‌ فرد با جاذبه‌های گردشگری مناسب داشته و برای بهره‌مندی از این ظرفیت‌های ارزشمند باید برنامه‌ریزی‌های روشن و مشخص انجام شود.

وی با بیان اینکه استان قم به سمت و سوی صنعتی شدن پیش رفته و به زودی دو هزارمین کارخانه در استان افتتاح می‌شود گفت: رشد و توسعه صنعتی در استان قم در راستای تولید و اشتغالزایی بسیار مناسب است، اما همگام با آن باید برای رشد و شکوفایی در عرصه محیط زیست و منابع طبیعی گام برداشته و نسبت معقولی میان آنها به‌ وجود بیاید.

عرب‌انصاری همچنین رسیدن به سطح مطلوب در عرصه حفاظت و بهره‌برداری از محیط زیست را نیازمند تدوین برنامه‌ها و راهکارهای اجرایی و تلاش مضاعف دانست و گفت: همه مردم و مسئولان باید نگاه‌های سازنده در راستای جلوگیری از تخریب محیط زیست داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از تخلیه زباله‌ها و نخاله‌های ساختمانی در حریم شهر قم به شدت انتقاد کرد و این کار را تضییع حقوق مردم دانست و گفت: قم با توجه به جایگاه رفیع علمی و معنوی در سطح ملی و بین‌المللی باید پاکترین و آراسته‌ترین شهر جهان باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با بیان اینکه فرهنگ دینی و آموزه‌های اسلامی همگان را به سمت طهارت، نشاط و آراستگی تشویق و ترغیب می‌کند خاطر نشان کرد: مسئولان امر باید مسئله حفاظت از محیط زیست را با جدیت پیگیری کرده و با متخلفان و آسیب زنندگان به منابع طبیعی و محیط زیست شهروندان با قاطعیت برخورد کنند.

وی همچنین ضرورت مقابله با ریزگردها و اجرای طرح‌ها و پروژه‌های بیابان‌زدایی را مورد توجه قرار داد و گفت: سالانه بیش از 500 تن گرد و غبار بر شهر قم فرود می‌آید و این معضل برای مردم کاملا مشهود است و بسیار آسیب‌زا بوده و موجب مشکلات بسیاری می‌شود.

عرب‌انصاری با اشاره به نقش مهم و مؤثر سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در ایجاد ارتباط میان مردم و دستگاه‌های اجرایی و فرهنگ‌سازی در جامعه در عرصه‌های مختلف خاطر نشان کرد: امیدواریم سمن‌های مرتبط با مسایل زیست محیطی در استان قم با برنامه‌ریزی مشخص در زمینه حفظ و حراست از محیط زیست گام‌های مثبت و مؤثری بردارند.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول