اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور خبر داد

اجرای سیستم جامع مالیاتی آی.تی.اس در کشور

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: امسال سیستم جامع مالیاتی آی.تی.اس در کشور اجرایی می‌شود.

اجرای سیستم جامع مالیاتی آی.تی.اس در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی عسگری ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل سازمان امور مالیاتی استان همدان، با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی کشور در سال‌های اخیر دستخوش تغییر و تحولات شده است، اظهار کرد: در سال‌های اخیر درصدد ارتقای سطح و توسعه واحدهای استانی از نظر نیروی انسانی، تجهیزات و فضای فیزیکی هستیم تا به این واسطه یک نظام منضبط اقتصادی در کشور فراهم شود.

وی به اجرای طرح جامع مالیاتی کشور با عنوان سیستم ITS اشاره کرد و افزود: این طرح یک سیستم یکپارچه مالیاتی است که بر اساس برنامه در سال جاری به نتیجه می‌رسد که با شروع و اجرای ملی این طرح به یک سیستم مدرن مالیاتی دسترسی پیدا می‌کنیم.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به مدرن بودن سیستم جامع مالیاتی کشور تصریح کرد: امیدوار هستیم با اجرای این طرح بتوانیم نواقص مالیاتی را در کشور برطرف کرده و یک عدالت مالیاتی را مستقر کنیم.

به گفته وی، بر اساس اجرای طرح جامع مالیاتی ظرفیت اقتصادی کشور حداقل دو برابر خواهد شد.

عسگری بر لزوم اصلاح قانون نظام مالیاتی صحه گذارد و گفت: قانون کنونی مربوط به سال 45 است اگر چه تاکنون مواردی از آن در دو نوبت اصلاح شده اما قانون روزآمدی نیست.

وی به طبقه‌بندی پرونده‌های مالیاتی در کشور اشاره کرد و خطاب به مسئولان امور مالیاتی استان همدان پیگیری و اتمام این مهم را خواستار شد و گفت: 100 پرونده مالیاتی بزرگ استان همدان را رصد و پیگیری کنید و در این راستا نیز از گروه‌های کارشناسی بهره‌ بگیرید.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با تأکید بر اینکه هیچ دلیلی برای عقب ماندن هیچ پرونده مالیاتی در کشور نباید وجود داشته باشد، افزود: قرارهای کارشناسی در این زمینه باید سرعت داده شود چراکه هیچ چیز نباید موجب عقب افتادن پرونده‌ای شود.

وی با تأکید بر لزوم شماره اقتصادی شدن همه دستگاه‌های دولتی، غیر دولتی و خصوصی و اشخاص حقیقی و حقوقی نیز ابراز داشت: در این راستا باید از نرم‌افزارهای موجود حداکثر استفاده بشود.

عسگری با اشاره به ارائه چند نرم‌افزار جدید امور مالیاتی نیز تصریح کرد: در سال جاری چند نرم‌افزار جدید نیز به سیستم تزریق شده و نرم‌افزار قبض بانک نیز در حال تعویض است تا سوء استفاده‌های احتمالی نیز برطرف شود.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه همه فرآیندهای مالیاتی باید در سیستم ثبت شود، عنوان کرد: اگر کارمندی فرآیندهای مالیاتی را در سیستم ثبت نکند مورد سئوال قرار خواهد گرفت و باید پاسخگو باشد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول