اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی:

سارق حرفه‌ای در آذربایجان‌غربی به دام افتاد

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: سارق حرفه‌ای که اقدام به سرقت از منازل و مغازه‌ها می‌کرد، به دام افتاد.

سارق حرفه‌ای در آذربایجان‌غربی به دام افتاد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه رسول النقی‌پور ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی تشکیل شد، اظهار داشت: در پی اخبار رسیده از سرقت از منازل استان، مأموران آگاهی استان اقدام به شناسایی فرد یا افرادی در این زمینه کردند که با هوشیاری مأموران انتظامی استان سارق به دام افتاد.

وی تصریح کرد: سارق مذکور در اعترافات خود به پنج فقره سرقت از منازل اعتراف کرد.

النقی‌پور با اشاره به ارزش ریالی سرقت‌های انجام گرفته توسط این فرد افزود: ارزش ریالی سرقت‌های انجام گرفته توسط این فرد 252 میلیون ریال بود.

وی ادامه داد: در بررسی‌های کارآگاهان پلیس آگاهی استان مشخص شد که فرد دستگیر شده اغلب منازلی را برای سرقت انتخاب می‌کرد که توپی قفل درب حیاط از منازل فاقد محافظ فلزی بوده و این امکان را به سارق می‌داد که با شکستن توپی به راحتی وارد حیاط شده و سپس به داخل ساختمان راه یابد.

النقی‌پور گفت: با اینکه ماموران پس از اعترافات متهم هر پنج منزل مسروقه را شناسایی و نسبت به بازسازی مجدد صحنه سرقت اقدام کردند ولی تلاش پلیس پیرامون سایر جرائم سارق و نیز دستگیری مال‌خران اموال مسروقه همچنان ادامه خواهد داشت.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی اعلام کرد: شهروندان می‌توانند با نصب یک لوله فلزی پنج سانتی‌متری در اطراف توپی قفل و نیز با نرده‌کشی پنجره‌های ساختمان و قفل‌کردن درب اصلی و درب حیاط منزل در ساعات شب زمینه وقوع سرقت را در حد بسیار زیادی کاهش داده و پلیس را در برقراری نظم و آرامش یاری دهند.

باند خانوادگی سرقت در ارومیه متلاشی شد

همچنین رئیس مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی در این نشست، اظهار داشت: در پی سرقت‌های متعدد از منازل شهرستان ارومیه با شگرد و روش مشابه مأموران انتظامی شهرستان ارومیه تحقیقات جامع و گسترده‌ای را برای دستگیری سارق یا سارقان آغاز کردند.

علی جدیدی تصریح کرد: در تحقیقات شبانه‌روزی مأموران، فردی در حین سرقت توسط عوامل گشت کلانتری 15 شهری ارومیه به همراه خانواده‌اش دستگیر و به مقر پلیس دلالت داده شد.

وی افزود: پس از ارجاع پرونده به پلیس آگاهی مراتب به صورت فنی مورد بررسی قرار گرفته و تحقیقات پلیسی فیلمی از سارقان که حین اقدام به چندین مورد سرقت توسط دوربین‌های مدار بسته موجود در اماکن ضبط شده بود به دست آمد.

وی خاطرنشان کرد: متهمان بدواً منکر هرگونه سرقتی بودند که با ارائه مدارک محکمه‌پسند و تطبیق چهره سارقان با فیلم ضبط شده لب به اعتراف گشوده و به 12 فقره سرقت از منازل شهرستان ارومیه به روش توپی‌زنی اعتراف کردند.

جدیدی گفت: ارزش ریالی اموال مسروقه از سه سارق دستگیر شده که شامل لوازم خانگی و طلا و جواهرات است بیش از 700 میلیون ریال بوده که تحقیق در ارتباط با شناسایی دیگر همدستان و کشف سایر سرقت‌های احتمالی نامبردگان همچنان در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/ل10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول