اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام دفتر حزب مؤتلفه اسلامی استان قم خبر داد

برگزاری مراسم ملی بزرگداشت شهدای مؤتلفه در قم

خبرگزاری فارس: قائم مقام دفتر حزب مؤتلفه اسلامی استان قم گفت: مراسم ملی بزرگداشت شهدای حزب مؤتلفه با سخنرانی علی لاریجانی در بیت امام در قم برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم ملی بزرگداشت شهدای مؤتلفه در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام محمدحسن ذاکری در نشست خبری تشریح فعالیت‌های ستاد برگزاری مراسم سالگرد شهادت طلایه‌داران آفتاب که پیش از ظهر امروز در دفتر حزب مؤتلفه اسلامی استان قم برگزار شد اظهار کرد: امسال پنجاهمین سالروز تشکیل حزب مؤتلفه به فرمان امام خمینی(ره) است.

وی افزود: به همین مناسبت و در آستانه پنجاهمین سالگرد تاسیس حزب، مراسم گرامیداشت چهار شهید بزرگوار انقلاب بخارائی، امانی، صفارهرندی و نیک‌نژاد در شهر مقدس قم و در بیت امام راحل(ره) برگزار خواهد شد.

قائم مقام دفتر حزب مؤتلفه اسلامی استان قم با بیان اینکه این چهار شهید اقدام به اعدام انقلابی حسنعلی منصور، نخست‌وزیر خائن دوران ستم‌شاهی کردند گفت: دلیل این اقدام ارائه لایحه کاپیتولاسیون به مجلس توسط این شخص بود.

وی خاطر نشان کرد: اطلاع امام خمینی(ره) از محتوای لایحه توسط اعضای حزب مؤتلفه صورت گرفت ضمن اینکه اصرار شاه بر تصویب آن نیز از همین طریق به محضر امام ارائه شد و ایشان نیز پس از اطلاع از محتوای آن، سخنرانی پرشوری در مدرسه فیضیه کردند و فرمودند «عزت ما پایکوب شد، از این پس تمام مستشاران آمریکایی با تمام خدمه‌شان از هر جنایتی که در ایران انجام دهند مصون خواهند بود» و اعلام خطر کرده و کسانی را که نسبت به این قانون اعتراض نکنند مرتکب گناه کبیره خواندند.

ذاکری سخنرانی پرشور امام خمینی(ره) را انگیزه‌ای برای اقدام انقلابی شهدای مذکور دانست و بیان داشت: آنها تشخیص دادند که تنها فریاد گلوله می‌تواند در مقابل رژیم شاهنشاهی ایستادگی کند و سه ماه پس از سخنرانی امام خمینی(ره) در عملیات «بدر» و در 17 رمضان آن سال، حکم اعدام انقلابی منصور را در مقابل مجلس شورای ملی اجرا کردند که این کار آنها تأثیر فراوانی در آغاز انقلاب داشت.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد شهیدان امانی، بخارائی، صفارهرندی و نیک‌نژاد گفت: ایشان می‌فرماید «این شهدای چهارگانه در زمان خود نور خدا بودند» و این به معنای آن است که اقدام این افراد چراغ راهی برای مبارزات مردم ایران شد.

وی با تاکید بر گرامیداشت یاد و خاطره تمام شهدای انقلاب تصریح کرد: این شهدا جان خود را در دوران حساسی در طبق اخلاص گذاشته و در اوج جوانی خود را به کام مرگ فرستادند.

ذاکری به جلسات محاکمه این شهدا اشاره کرد و افزود: شهید بخارایی در بیدادگاه ستم‌شاهی و در پاسخ به قاضی می‌گوید من سال‌هاست که از خداوند می‌خواهم شهادت را نصیب من کند و امروز در شرف اجابت این دعا هستم.

قائم مقام دفتر حزب مؤتلفه اسلامی استان قم عنوان داشت: بخارایی دومین گلوله را به حنجره منصور شلیک می‌کند و خود دلیل این امر را پاره کردن حنجره‌ای دانست که به مرجع تقلید و امام امت توهین کرده بود.

وی با اشاره به حالات این چهار شهید در هنگام عملیات بدر گفت: آنها در حین این کار روزه بودند و مناجات‌های فراوانی پیش از اقدام انقلابی خود داشتند.

ذاکری در ادامه بیان داشت: مراسم ملی چهل و هفتمین سالروز شهادت طلایه‌داران آفتاب در روز پنجشنبه 25 خردادماه از ساعت 18 در بیت امام راحل(ره) برگزار شده و مسئولان استانی و کشوری در آن شرکت خواهند کرد.

وی از سخنرانی علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم خبر داد و گفت: اعضای جامعه مدرسین، ائمه جمعه و جماعات سراسر کشور و اعضای خبرگان رهبری جزو شرکت‌کنندگان این مراسم هستند.

قائم مقام دفتر حزب مؤتلفه اسلامی استان قم افزود: در همین روز اجلاس دبیران استانی حزب مؤتلفه نیز در قم برگزار خواهد شد و دیدارهایی نیز با علما و مراجع صورت می‌گیرد ضمن اینکه جلسه‌ای نیز در جامعه مدرسین در نظر گرفته شده است.

وی با تشکر از بنیاد شهید انقلاب اسلامی در خصوص همکاری با دست‌اندرکاران این مراسم ابراز کرد: در روزهای آینده فضای تبلیغی مناسبی نیز در شهر قم به منظور برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم مذکور به وجود خواهد آمد تا این یادواره ملی در قم به خوبی برگزار شود.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول