اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر گرگان:

اقتدار شوراها کار نمایندگان مجلس را راحت‎تر می‎کند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر گرگان گفت: هر چه اقتدار شوراها بیشتر باشد کار نمایندگان مجلس راحت‎تر خواهد بود.

اقتدار شوراها کار نمایندگان مجلس را راحت‎تر می‎کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر گرگان، حبیب‎الله قلیش‎لی در جلسه هم‎اندیشی اعضای شورای اسلامی شهر با حجت‎الاسلام سید علی طاهری و عیسی امامی نمایندگان مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هدف از برگزاری این نشست بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل شهری و یافتن راهکار برای برخی از موانع و مشکلات موجود است.

وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس در جایگاه قانونی خود می‎توانند راهگشای بسیاری از مشکلات مدیریت شهری باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان با اشاره به جایگاه قانونی شوراها خواستار توجه بیشتر مسئولان به این نهاد مردمی شد و اظهار داشت: شوراها به عنوان پارلمان محلی باید آنقدر قوی باشند که در حوزه فعالیت شهری بتوانند بازوان خوبی برای مجلس شورای اسلامی به شمار آیند.

قلیش‎لی با بیان اینکه برخی از نهادها و دستگاه‎های اجرایی جایگاه قانونی شوراها را نادیده می‎گیرند خاطر نشان کرد: یکپارچه‎سازی مدیریت شهری و ایجاد هماهنگی بین ادارات و نهادها بسیاری از مشکلات و معضلات شهری را مرتفع خواهد کرد که انتظار می‎رود نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیگیری این طرح را در دستور کار خود قرار دهند.

توسعه گردشگری گرگان نیازمند جذب اعتبارات ملی

رئیس کمیسیون تحقیق و پژوهش شورای شهر گرگان نیز در این نشست با تاکید بر اینکه بر اساس تاکیدات بنیانگذار انقلاب اسلامی باید با همکاری و هماهنگی نمایندگان ملی و محلی دست به دست هم به مهر دهیم و برای توسعه شهر و کشور خود تلاش کنیم گفت: بودجه شهرداری گرگان با توجه به جمعیت و وسعت شهری پاسخگوی نیازها نیست و بدون کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی نمی‎توانیم به مشکلات فائق آئیم.

مصطفی سبطی با اشاره به اینکه استان گلستان سرشار از مواهب و میراث غنی طبیعی و تاریخی است اظهار داشت: با بهره‎گیری از این مواهب و توسعه امکانات گردشگری می‎توان این استان و شهرستان را به مبدأ و مقصد گردشگری کشور تبدیل کرد.

وی با تاکید بر اینکه برای توسعه امکانات گردشگری شهرستان باید از اعتبارات ملی کمک گرفت خاطر نشان کرد: بازسازی تپه قلعه‎خندان و ساماندهی هزارپیچ، النگدره و ناهارخوران در حوزه وظایف شهرداری است که برای توسعه امکانات و زیرساخت‎های گردشگری با توجه به اعتبارات محدود شهرداری باید از اعتبارات ملی کمک گرفت.

این عضو شورای شهر گرگان همچنین بر حمایت جدی از تیم بسکتبال گرگان و سایر رشته‎های ورزشی، اختصاص بودجه لازم برای پروژه کمربندی گرگان و مساعدت برای تسریع در اجرای پل روگذر میدان شهید قندهاری تاکید کرد.

گرگان‎گریزی مسئولان یکی از مشکلات جدی گرگان

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیست شهری گرگان نیز در ادامه این جلسه با تاکید بر ضرورت تعامل و ارتباط بیشتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی با شورای شهر گرگان گفت: یکی از مشکلات جدی گرگان در چند دهه اخیر گرگان‌گریزی مسئولان و ندادن حق و حقوق عادلانه به گرگان است.

عبدالرضا چراغعلی با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت استان در گرگان ساکن هستند افزود: این موضوع باید در ادارات و سازمان‎ها نهادینه شود و امکانات و اعتبارات به شهرستان‎ها عادلانه و بر اساس نیازها اختصاص یابد.

وی همچنین با بیان اینکه برخی از ادارات و سازمان‎ها از جمله اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان اداره مربوط به شهرستان گرگان ندارند افزود: این موضوع باید با پیگیری نمایندگان مجلس حل شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیست شهری گرگان خاطر نشان کرد: ساخت و سازهای غیرقانونی توسط ادارات و سازمان‎ها بیداد می‎کند و وقتی اعتراض می‎شود آن را به زد و بندهای سیاسی مرتبط می‎کنند که این موضوع نیز باید از طریق مراجع بالادست از جمله مجلس شورای اسلامی پیگیری شود.

کمربندی گرگان از ضروریات اصلی گرگان

رئیس کمیسیون اداری و مالی شورای شهر گرگان نیز در ادامه این نشست با تاکید بر اینکه با توجه به ترافیک سنگین و تعدد وسایل نقلیه ایجاد کمربندی از ضروریات مهم گرگان است گفت: حل ترافیک گرگان نیاز به عزم استانی دارد و انتظار می‎رود نمایندگان مجلس شورای اسلامی اقدامات و پیگیری‎های لازم را در این خصوص در دستور کار خود قرار دهند.

ناصر گرزین با تاکید بر اینکه باید از حرف‎سالاری و غوغاسالاری پرهیز کرد و به سمت خدمت‎رسانی صادقانه پیش رفت افزود: گرگان دارای ظرفیت‎های فوق‎العاده‎ای است که هنوز از آن به نحو مطلوب استفاده نشده است.

این عضو شورای شهر گرگان در ادامه بر توسعه صنعت گردشگری گرگان تاکید کرد و خواستار توجه بیشتر مسئولان به این موضوع مهم شد.

برخی از ادارات پاسخگوی ارباب رجوع نیستند

رئیس کمیسیون نظارت و پاسخگویی به شکایات شورای اسلامی شهر گرگان نیز با گله‎مندی از عدم پاسخگویی مطلوب برخی از ادارات و نهادها به ارباب رجوع گفت: بسیاری از ارباب رجوع‌های شورا افراد جا مانده از ادارات و نهادهای دیگر هستند که راه به جایی ندارند.

ذبیح‎الله میقانی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست این موضوع را در شورای اداری شهرستان و استان متذکر شوند و از مدیران ارشد بخواهند اقدامات و دستورالعمل‎های لازم را برای تکریم و پاسخگویی به ارباب رجوع فراهم کنند.

وی همچنین از نمایندگان مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی خواست طرح یکپارچه‎سازی مدیریت شهری را پیگیری کنند و اقدامات لازم در خصوص رفع نواقص و مشکلات این طرح را در دستور کار خود قرار دهند.

تعیین تکلیف باغ روس‎ها

دیگر عضو شورای شهر گرگان نیز در ادامه این نشست ضمن تایید تمام موارد مطرح شده از سوی اعضای شورا و درخواست پیگیری آن از طریق نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار پیگیری نمایندگان برای تعیین تکلیف باغ روس‎ها شد.

علی کلاتی همچنین با اشاره به تاخیر در واگذاری ساختمان دخانیات به شهرداری گرگان برای توسعه سرانه فضای سبز عمومی گفت: گرگان با کمبود سرانه عمومی و فضای سبز مواجه است و در این راستا شورای شهر و شهرداری گرگان طی دو سه سال اخیر به منظور تامین بخشی از فضای سبز مورد نیاز گرگان پیگیر جابجایی اداره دخانیات از مرکز شهر و تبدیل آن فضا به پارک عمومی بودند که متاسفانه این موضوع تاکنون محقق نشد و انتظار می‎رود نمایندگان اقدامات لازم را در این خصوص پیگیری نمایند.

وی با بیان اینکه اداره کل تعزیرات حکومتی طی حکمی نسبت به مسدود شدن حساب سازمان تاکسیرانی اقدام کرده است، خواستار پیگیری این موضوع و رفع مشکلات جانبی آن شده است.

انتهای پیام/س30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول