اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

براساس برنامه‌ریزی‌های وزارت آموزش و پرورش

4 هزار سالن ورزشی در سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی وزارت آموزش و پرورش 4 هزار سالن ورزشی در سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود.

4 هزار سالن ورزشی در سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، کیومرث هاشمی در آیین افتتاحیه دوره متمرکز آموزش مربیگری و داوری مربیان تربیت‌بدنی اظهار داشت: بیش از 60 درصد مربیان تربیت‌بدنی در سراسر کشور ارتباط تنگاتنگی با هیئت‌های ورزشی و وزارت ورزش و جوانان دارند.

وی با اشاره به اینکه وزارت ورزش و جوانان برای راه رشد و توسعه ورزش کشور باید از مسیر آموزش و پرورش عبور کند، ادامه داد: با توجه به ورزش دانش‌آموزی می‌توانیم مدعی برخورداری از ورزش همگانی شویم و تربیت قهرمانان از دل ورزش دانش‌آموزی سبب رشد و توسعه ورزش کشور می‌شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: نهادینه شدن ورزش در سطح جامعه و توجه به مباحث تربیت‌بدنی نیز رشد و توسعه ورزش دانش‌آموزی را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه کمبود سرانه و فضای ورزشی از چالش‌هایی بوده که گریبانگیر آموزش و پرورش در زمینه مباحث تربیت‌بدنی است، اضافه کرد: آموزش و پرورش در نظر دارد که 4 هزار سالن ورزشی و 400 استخر ورزشی را در سراسر کشور احداث و راه‌اندازی کند.

هاشمی با اشاره به اینکه تاکنون عملیات اجرایی 2 هزار و 850 سالن ورزشی در سراسر کشور آغاز شده است، تاکید کرد: البته عملیات اجرایی برخی از این سالن‌ها به پایان رسیده است و این سالن‌ها مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه افزایش فضا و سرانه ورزشی برای توسعه ورزش و مباحث تربیت‌بدنی در سراسر کشور ضروری است، افزود: 12 میلیون و 500 هزار دانش‌آموز در سراسر کشور وجود دارد که ارائه بهترین و ویژه‌ترین خدمات ورزشی به دانش‌آموزان باید مورد توجه مسئولان آموزش و پرورش باشد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه افزایش سرانه ورزشی در سراسر کشور اقدام مناسب و درستی است و اقدامات مورد نیاز در این زمینه باید انجام شود، بیان داشت: البته جذب نیروی متخصص در زمینه تربیت‌بدنی نیز اقدام مناسبی است و تمام این موارد نیز باید با برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه جذب نیرو‌های متخصص نیز باید براساس علم روز انجام شود، گفت: در صورت عدم برخورداری نیرو‌های فعال تربیت‌بدنی از علم روز این افراد نمی‌توانند برای جامعه امروز موثر باشند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول