اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف تقویت ورزش‌های قهرمانی

سالن‌های طبقاتی ورزشی در اردبیل ساخته می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش جوانان استان اردبیل از ساخت سالن‌های ورزشی طبقاتی با هدف تقویت و حمایت از ورزش قهرمانی استان اردبیل خبر داد.

سالن‌های طبقاتی ورزشی در اردبیل ساخته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احد پازاج صبح امروز در آیین تجلیل از یاوران، خادمان و قهرمانان شمشیربازی استان اردبیل اظهار داشت: اردبیل قطب ورزش کشور است و شایسته این استان نیست در المپیک تنها دو ورزشکار داشته باشد.

وی با بیان اینکه رشته شمشیربازی یک رشته پر هزینه و المپیکی است، افزود: با اختصاص مکان و محل مشخص برای تمرین اختصاصی شمشیربازی در راستای حمایت از ورزشکاران این رشته حرکت کردیم و امیدواریم شمشیربازان نیز با تمرینات خود ادامه‌دهنده قهرمانی‌های اردبیل باشند.

مدیرکل ورزش جوانان استان اردبیل بیان داشت: شمشیربازی علاوه بر اینکه رشته پر مدالی است در دو بخش بانوان و آقایان می‌تواند قهرمانان زیادی را تحویل جامعه ورزش دهد که ما با تمرکز بر قهرمانی این رشته در صدد تقویت رشته شمشیربازی در استان هستیم.

وی ادامه داد: سیاست کلی اداره کل ورزش و جوانان بر تقویت ورزش‌های قهرمانی و المپیکی است و در صدد هستیم تا اردبیل را به نقطه‌ای از توسعه در حوزه ورزش برسانیم که در بازی‌های المپیک و آسیایی حرفی برای گفتن داشته باشد.

این مسئول با بیان اینکه اردبیل امروز هم در چند رشته از جمله کشتی و وزنه‌برداری در بازی‌های آسیایی و المپیک پرچم ایران را به اهتزاز درآورده است، افزود: این برای ما کافی نیست و باید با یک حرکت رو به رشد و با بررسی استعدادهای ورزشکاران آنان را تا مرز قهرمانی به پیش ببریم.

پازاج از حمایت اداره کل ورزش و جوانان از رشته‌های مدال‌آور خبر داد و گفت: در استان اردبیل نزدیک به 17 رشته اولویت‌دار شناسایی شده که بر همین اساس و با هدف تقویت ورزش قهرمانی یک مکان و محل تمرین اختصاصی برای هر یک از این رشته‌ها در نظر می‌گیریم.

مدیرکل ورزش جوانان استان اردبیل اظهار داشت: بر همین مبنا سالن‌های طبقاتی برای رشته‌های قهرمانی را احداث می‌کنیم که یک مورد آن در محله محروم کریم‌آباد سلمان‌آباد واقع شده است.

وی ادامه داد: این سالن‌ها برای اولین بار در استان اردبیل احداث می‌شود و انتظار داریم با هدایت ورزش‌های قهرمانی به این سالن‌ها ورزشکاران ما تمرینات خود را به طور مرتب در آن سالن‌ها انجام دهند.

این مسئول خاطرنشان کرد: پیش از این برای تمرینات ورزشکاران از سوله‌ها استفاده می‌کردیم اما خوشبختانه مهندسان اداره کل ورزش و جوانان به این نتیجه رسیدند که سالن‌های طبقاتی را با شرایط خاص طراحی، احداث و در اختیار ورزشکاران قرار دهیم.

پازاج با بیان اینکه این پروژه‌ها در آینده نزدیک بهره‌برداری می‌شوند، افزود: در هر طبقه برای یک رشته خاص خانه ورزش ایجاد می‌کنیم و ورزشکاران می‌توانند با حضور در این سالن‌ها تمرینات خود را استمرار دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل ورزش جوانان استان اردبیل در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه با برنامه‌ ریزی می‌توان به مشکلات حوزه ورزش فایق آمد، ابراز داشت: باید سعی کنیم مشکلات را برطرف کرده و علاوه بر آن با افزایش تعداد ورزشکاران‌مان در بازی‌های المپیک جایگاه اردبیل را به مکان اصلی خود برسانیم.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول