اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان

مسیر بندر رجایی برای "هاب" هموار شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنادر و و دریانوردی هرمزگان گفت: بهره‌گیری از توان متخصصان کشور، مسیر رسیدن بندر شهید رجایی به بندر هاب (بنادر نسل سوم) منطقه را هموارتر کرده است.

مسیر بندر رجایی برای "هاب" هموار شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی‌اکبر صفایی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های فرهنگی در بنادر هرمزگان و فعالیت‌های حوزه فرهنگی بنادر با بیان اینکه توفیقات به دست آمده در حوزه دریایی و بندری هرمزگان در سال‌های اخیر قابل توجه بوده است، اظهار داشت: فعالیت‌هایی که به همت مسئولان سازمان و دولت طی سال‌های اخیر انجام شده موجب شده است که استان هرمزگان سهم 60 درصدی از صادرات و واردات کشور را در بخش ترانزیت و ترانشیب به خود اختصاص دهد.

وی ادامه داد: یکی از وظایف مجموعه بنادر اجرای کنوانسیون‌های بین‌المللی در حوزه دریاهاست.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، طی سال‌های اخیر نه تنها در بحث مقررات بین‌المللی و اجرای کنوانسیون‌ها فعالیت‌های سترگی انجام پذیرفته، بلکه در حوزه توسعه‌ای و زیربنایی، تهیه تجهیزات بندری و دریایی و رعایت استانداردها با بهره‌گیری از توان متخصصان کشور مسیر رسیدن بندر شهید رجایی این دروازه بزرگ اقتصادی کشور به بندر هاب منطقه هموارتر شده است.

وی در ادامه سخنان خود به تشریح "فعالیت‌های فرهنگی" در بنادر هرمزگان پرداخت و افزود: به همت و مدد همکاران به ویژه روحانیون حوزه فرهنگی هم‌اکنون نماز جماعت در تمامی شهرک‌ها و اماکن اداری و کارگری مرتبط با بنادر برگزار می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه این اداره در دو سال گذشته رتبه برتر ستاد اقامه نماز استان را به خود اختصاص داده است، افزود: در ادامه فعالیت‌های فرهنگی هم‌چنین در شهرک‌های مسکونی، اماکن اداری و کارگری، مسابقات فرهنگی و کلاس‌های قرآن و برنامه‌های طرح اوقات فراغت با احصا نیازها و خواسته‌های فرزندان و خانواده‌ها به شکل مستمر برگزار و یا در حال برگزاری است.

وی گفت: در حوزه‌های زیربنایی و زیرساختی در بخش فیزیکی و فضاهای فرهنگی نیز به عنوان نمونه نمازخانه جدید اداره‌کل طی ماه‌های گذشته ساخته شده است که این محل نیز مکان مناسبی برای فعالیت‌های فرهنگی است.

صفایی هم‌چنین ضمن عرض تسلیت درگذشت "حجت‌السلام و المسلمین لطیف‌زاده" به تبیین شخصیت و خدمات وی برای اشاعه فرهنگ قرآنی و دینی در اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان پرداخت.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول