اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام سعیدی:

مسئولان به ممنوعیت‌های مدنظر رهبری پایبند باشند

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم گفت: قاطعانه از همه مسئولان نظام می‌خواهیم به ممنوعیت‌های مدنظر رهبری پایبند بوده و رهنمودهای ایشان را مو به مو به مرحله اجرا درآورند.

مسئولان به ممنوعیت‌های مدنظر رهبری پایبند باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی در نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار کرد: حضور منافقان در جامعه ممکن است موجب فریب دیگران شود به همین دلیل امیرالمؤمنین(ع) می‌فرماید «ترسناک‌ترین چیزی که برای شما متصور هستم این است که دنیاطلبی‌تان در لباس آخرت صورت گیرد».

وی افزود: از جمله ویژگی‌هایی که در شناخت منافقان مؤثر است، نگاه به زبان آنهاست زیرا فرد منافق زبان خویش را نگاه نداشته و هر سخنی را بر زبان می‌آورد و ممکن است آن کلام به نفع یا ضررش باشد و این در حالی است که زبان معیار ارزش انسان بوده و جوهره وجودی بشر را شکل می‌دهد.

امام جمعه قم با توصیه نمازگزاران به تقوای الهی گفت: طلب خدا را با تقوا ادا کنید زیرا خداوند نیز در این صورت در حق شما کوتاهی نمی‌کند.

وی در خطبه دوم نماز با اشاره به 13 رجب و میلاد با سعادت حضرت علی(ع) خاطر نشان کرد: زیباترین تعبیری که درباره امیرالمؤمنین(ع) وجود دارد توسط پیامبر اسلام(ص) در مورد ایشان به کار رفته است زیرا ایشان فرمودند «من و علی پدران امت هستیم و حقی که بر مسلمانان داریم از حق والدین نیز نسبت به آنها بیشتر است».

سعیدی بیان داشت: با این وجود مسلمانان قدر و منزلت علی(ع) و اهل‌بیت(ع) را ندانسته و در طول 250 سال از رحلت پیامبر(ص) تا غیبت کبری، مشقت‌ها، تبعیدها و شکنجه‌های فراوانی بر فرزندان پیامبر روا داشته و آنها را به شهادت رساندند.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با بیان اینکه حکومت بنی‌امیه این ظلم و ستم و تعدی را نسبت به اهل‌بیت(ع) نهادینه کردند گفت: این اقدام آنها دلیل اصلی توهین‌ها و صدماتی است که در طول سال‌ها بعد و حتی در عصر کنونی به خاندان پیامبر(ص) وارد می‌شود.

وی با اشاره به کشتار مردم مظلوم سوریه، جنایات آل خلیفه در بحرین و آزار و اذیت شیعیان در حجاز و سایر کشورهای اسلامی افزود: همه این‌ها ادامه خصومتی است که اساس و بنیان آن توسط بنی‌امیه در جامعه اسلامی پی‌ریزی شد.

سعیدی خاطر نشان کرد: محبان اهل‌بیت(ع) در طول تاریخ همواره سرکوب شده‌اند اما در عصر ما شخصیتی از تبار علی یعنی امام خمینی(ره) از قم و مرکز حوزه علمیه به پا خاست و ندای «هل من ناصر ینصرنی» در حمایت از مسلمانان سراسر جهان سر داد.

خطیب جمعه قم با بیان اینکه قیام 15 مردم ایران موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد ادامه داد: نتیجه این قیام این بود که سرانجام دودمان خاندان پلید پهلوی به همراه نظام منحط شاهنشاهی در ایران سرنگون شد و امام راحل(ره) در سایه ولایت علی(ع) در حق ملت ایران پدری کرد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سالروز رحلت امام خمینی(ره) گفت: ایشان فرمودند «امام پدر جنبش اسلامی است» و این به معنای این است که بیداری اسلامی منطقه مدیون امام است.

سعیدی خاطر نشان کرد: امتیاز برجسته امام خمینی(ره) نسبت به سایر علما این بود که ایشان رابطه مرجع تقلید و مقلد را به رابطه امام و امت ارتقا داد زیرا فقیه، ولی مردم و نماینده امام زمان(عج) است و امام خمینی(ره) نیز با توجه به علم خویش لازم دانست که حکومت اسلامی را در ایران تشکیل دهد و در این راه از هیچ‌گونه اهانت و آسیب و حتی شهادت فرزندش نهراسید.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با بیان اینکه حرکت و پیشرفت انقلاب نیازمند الزاماتی است گفت: این موارد در بیانات مقام معظم رهبری منعکس شده و ایشان تاکید دارند که در این مسیر باید از غرور و اشرافی‌گری پرهیز کرده و مسئولان نظام از خودشیفتگی و کسب محبوبیت بر حذر باشند زیرا این امر تأثیر منفی بر افراد جامعه و انقلاب خواهد داشت.

وی تصریح کرد: به همین دلیل ما نیز قاطعانه از همه مسئولان نظام می‌خواهیم به همه ممنوعیت‌های مدنظر رهبری پایبند بوده و رهنمودهای ایشان را مو به مو به مرحله اجرا درآورند.

سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود به سنت حسنه اعتکاف اشاره کرد و افزود: امسال نیز این مراسم عظیم با حضور پرشور مردم به ویژه جوانان ایران اسلامی برگزار شد اما دست‌اندرکاران اعتکاف باید نکاتی را مدنظر داشته باشند.

خطیب جمعه قم گفت: اعتکاف در واقع حج کوچکی است که این جنبه باید مورد توجه قرار گیرد ضمن اینکه در پرتو این سنت حسنه، عرفان ناب اسلامی به افراد آموزش داده می‌شود بنابراین بهره‌گیری از این ظرفیت به منظور مقابله با عرفان‌های نوظهور و استعماری ضروری است.

وی با اشاره به اجرای مرحله دیگری از طرح امنیت اخلاقی بیان داشت: این طرح باید مورد تایید همه نهادها و آحاد جامعه قرار گیرد زیرا تجربه نشان داده است که هر گاه مردم کاملاً توجیه شوند، طرح‌ها نیز به خوبی اجرا می‌شوند و علاوه بر این توجه به اقدامات فکری و فرهنگی در کنار اجرای طرح امنیت اخلاقی ضروری است.

سعیدی تاکید کرد: در بحث عفاف و حجاب تنها زنان مد‌نظر نبوده و باید مردان بدپوشش را نیز ارشاد کرد زیرا شایسته نیست که مردان خود را شبیه زنان کرده یا از نمادهای مربوط به عرفان‌های استعماری و غربی استفاده کنند.

انتهای پیام/ی10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول