اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در سپاه مطرح کرد

‌‌سکوت برخی جریان‌ها در برابر ندای «أین عمار» / برخی خواص هنوز مشکل امام‌شناسی دارند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: زمانی که مقام معظم رهبری ندای «أین عمار» سر می‌دهد و کسانی سکوت می‌کنند، نشان‌دهنده عدم شناخت جریان‌های صحیح توسط آنهاست.

‌‌سکوت برخی جریان‌ها در برابر ندای «أین عمار» / برخی خواص هنوز مشکل امام‌شناسی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی در مراسم افتتاحیه کنگره ملی حضرت زینب(س) که در سالن قدس مجتمع آموزش عالی فقه امام خمینی(ره) برگزار شد اظهار کرد: تاریخ آینه تمام‌نمایی از نقش‌آفرینی مثبت و منفی زنان است.

وی افزود: نخستین مسئله در این زمینه، مسئولیت مشترک زنان و مردان در قبال خداوند، انبیا، حکومت، جامعه، خانواده و فرزندان محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به وظایف مشترک زنان و مردان گفت: از جمله واقعیت‌های تاریخی، تأثیرگذاری مثبت یا منفی زنان بر روی مردان بوده است.

وی خاطر نشان کرد: سومین نکته حائز اهمیت در این میان، تأثیرپذیری زنان است زیرا در بسیاری از حوادث تاریخی، تأثیر‌های مثبت یا منفی وقایع بر روی زنان دیده می‌شود.

سعیدی با بیان اینکه در انقلاب اسلامی ایران، نقش منفی و مثبت تأثیرپذیری زنان دیده می‌شود بیان داشت: شهید مطهری نیز به نقش عظیم زنان در رسالت انبیای الهی اشاره کرده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: قرآن کریم نیز به نقش‌های مختلف زنان در طول تاریخ اشاره می‌کند ضمن اینکه تأثیرگذاری زنان حتی در دربار قاجاریه نیز وجود دارد.

وی با اشاره به حکم تحریم تنباکو توسط میرزای شیرازی ابراز کرد: قدرت مرجعیت ناشی از تبعیت مردم از حکم آنهاست به طوری که حتی همسر ناصرالدین شاه نیز از دستور وی مبنی بر تهیه قلیان خودداری کرده و حکم الله را به فرمان او ترجیح می‌دهد.

سعیدی بیان داشت: آسیه و مریم به عنوان نمونه‌های مثبت و همسران نوح و لوط به عنوان نمونه‌های منفی زن در قرآن کریم ذکر شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه همسران نوح و لوط دارای انحراف بوده و تسلیم رهبر خود نشدند گفت: فرزند نوح(ع) نیز دچار انحراف سیاسی بوده و این مسئله برای عبرت گرفتن دیگران در قرآن کریم آمده است.

وی با اشاره به فعالیت مادر و خواهر حضرت موسی(ع) به منظور نجات و تربیت صحیح این پیامبر الهی عنوان داشت: از این نمونه زنان و نقش عظیم آنها در طول تاریخ به وفور دیده می‌شود.

سعیدی با اشاره به نقش عظیم خدیجه کبری در شکل‌گیری انقلاب پیامبر اسلام(ص) افزود: این بانوی بزرگوار بار زیادی از این واقعه را بر دوش کشید و دختر ایشان یعنی حضرت زهرا(س) نیز به عنوان ولایتمدارترین زن و انسان در طول تاریخ دیده می‌شود ضمن اینکه حضرت معصومه(س) از جمله زنان تأثیرگذار دنیای اسلام بوده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران حضرت زینب(س) را قهرمانی بزرگ و اسوه زنان عالم دانست و تصریح کرد: اصل و نسب ایشان بسیار با شرافت بود به طوری که در کوفه خود را دختر پیامبر(ص) معرفی و این امر را افتخاری بزرگ برای خود دانست تا ذهن خفته مردم را بیدار سازد.

وی با اشاره به دیگر ویژگی‌های فردی حضرت زینب(س) بیان داشت: این بانوی بزرگوار دارای خصوصیات علمی خاصی نیز بود به طوری که زنان کوفه از امیرالمؤمنین(ع) درخواست کردند که حضرت زینب(س) برای آنها جلسات درس قرآن و تفسیر برگزار کند ضمن اینکه محتوای خطبه‌های ایشان نیز نشان می‌دهد که گوینده به ادبیات عرب مسلط بوده است بنابراین جایگاه علمی و معرفی ایشان باید مورد توجه قرار گیرد.

سعیدی مهم‌ترین نیاز هر انسان را احتیاجات معرفت‌شناختی او دانست و تصریح کرد: حضرت زینب(س) در تمام مراحل زندگی بر محور خداوند حرکت می‌کرد ضمن اینکه امام‌شناسی به عنوان دومین معرفت هر انسان در وجود ایشان هویدا بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه معرفت امام از جمله گردنه‌های حساس زندگی بسیاری از مردم حتی بزرگان تاریخ بوده است گفت: برخی از یاران و خواص پیامبر(ص) و نیز خواص امروز در عصر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، در مسئله امام‌شناسی مشکل دارند.

وی جریان‌شناسی دقیق حضرت زینب(س) را مورد تاکید قرار داد و گفت: ایشان می‌فرماید جز زیبایی چیزی نمی‌بیند و ابن زیاد و یارانش را در اوج گمراهی توصیف می‌کند اما شاهد هستیم که در طول تاریخ بسیاری از افراد گرفتار شده و نتوانستند در مشکلات، تصمیم درستی بگیرند به طوری که وقتی مقام معظم رهبری ندای «أین عمار» سر می‌دهد و کسانی سکوت می‌کنند، نشان‌دهنده عدم شناخت جریان‌های صحیح توسط آنهاست.

سعیدی خاطر نشان کرد: فتنه‌ها ممکن است در طول تاریخ تکرار شوند و آنچه انسان را نجات می‌دهد، بصیرت نافذ است که حضرت زینب(س) در اوج این بصیرت بود ضمن اینکه ویژگی دیگر ایشان تکلیف‌مداری و توجه به وظیفه بوده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران حضرت زینب(س) را در اوج توانایی مدیریت بحران دانست و افزود: ایشان توانست سخت‌ترین و مهم‌ترین واقعه تاریخ را به خوبی مدیریت کرده و در راستای اهداف اسلام به پیش ببرد.

وی در ادامه با اشاره به نتایج پیام‌رسانی صحیح و حرکت حضرت زینب(س) گفت: ایشان امامت نور را به مردم معرفی و ولایت باطل را به مردم شناساند.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول