اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار ایلام:

مدیران استان ایلام از گردنه انتخابات مجلس نهم به سلامت عبور کردند

خبرگزاری فارس: استاندار ایلام گفت: مدیران استان ایلام از گردنه انتخابات مجلس نهم به سختی اما به سلامت عبور کردند.

مدیران استان ایلام از گردنه انتخابات مجلس نهم به سلامت عبور کردند

 به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، مجتبی اعلایی ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیران اسبق و جدید آموزش و پرورش استان ایلام اظهار داشت: نباید فرایند انتخابات به گونه‌ای سخت شود که این همه از مدیران مرتبط با موضوع انرژی بگیرد.

وی ادامه داد: نباید برای هر انتخاباتی که در استان برگزار می‌شود چند ماه بدنه دستگاه حاکمیتی در استان ایلام دغدغه‌های مختلفی داشته باشد.

این مسئول اضافه کرد: برپایی انتخابات در استان برای مدیران ارشد استرس‌زا و انرژی‌بر است، وقت مدیران را می‌گیرد و آنان را از مأموریت‌های اصلی باز می‌دارد.

اعلایی تصریح کرد: این موضوع باید توسط مسئولان فرهنگی استان ایلام در حوزه تعلیم و تربیت به صورت ریشه‌ای درمان شود.

استاندار ایلام گفت: یکی از دلایل بروز این اتفاق موضوع طایفه‌گری است و ما باید ریشه جنبه‌های غلط این نوع رفتارها را اصلاح کنیم.   

وی ادامه داد: چرا باید طایفه‌ای احساس کند اگر نماینده‌ای از طایفه خود نداشت بی کس و کار است، چرا باید نماینده شش شهرستان اینقدر به شهرستان‌های حوزه انتخابیه نرود که اگر یک زمانی رفت به او بی‌توجهی کنند.

این مسئول اضافه کرد: از این بدتر نماینده‌ای که برای حل مشکل فامیلش به مدیران استان فشار وارد می‌کند و در نهایت سراغ وزیر مربوطه رفته و اعلام می‌کند که مدیر باید برداشته شود و اعلام می‌کند این بدترین مدیر استان ایلام است.

اعلایی تصریح کرد: این دردها بسیار سخت هستند این دردها را باید چگونه و کجا گفت.

استاندار ایلام گفت: دو سه نفری رفتند که یکی از بهترین مدیران کل جوان استان ایلام که فعال‌ترین مدیرکل در استان ایلام بوده و کار انجام می‌دهد، عوض کنند.

وی ادامه داد: وقتی متوجه شدم مدیرکل را خواستم و موضوع را پرسیدم متوجه شدم نماینده پیشین برای خواهر خانمش اصرار اصلاح امور دارد. 

این مسئول اضافه کرد: این موارد برای استان مشکل ساز است و اگر نگاه ما به استان به این رویه باشد طبیعی است که به بن‌بست خواهیم خورد.

اعلایی تصریح کرد: مدیر ما باید بداند اگر ریشه طایفه گری و وابستگی‌های خانوادگی را از حوزه مدیریت دور نکند به مشکلات عدیده خواهد خورد و در واقع استان به مشکل برخواهد خورد.

* پرونده سازی علیه همدیگر از مشکلات اجتماعی ایلام است

استاندار ایلام گفت: معلم قرآن آمده علیه یک مدیر یا یک شخصیت موجه اجتماعی یک برگه طولانی اتهامات مختلفی از مالی، اخلاقی و سیاسی و ... وارد کرده است.

وی ادامه داد: او را خواستم و گفتم شما که قرآن درس می‌دهی فرض کن اکنون قیامت برپا شده و شما را به دادگاه و محکمه الهی می‌برند، آیا این اتهاماتی که وارد شده قابل اثبات هستند.

این مسئول اضافه کرد: این فرد می‌گوید این مطالب را به دستگاه قضایی داده‌ام، می‌گویم این فرد در دستگاه قضا محکوم شده، اعلام می‌کند که نه.

اعلایی تصریح کرد: به نظرم اگر یک شخص هم در دادگاهی  محکوم هم شود هیچکس حق ندارد علیه دیگری اتهامی بزند و آن را منتشر کند.

استاندار ایلام گفت: مدیران استان ایلام باید میدان ندهند که کسی علیه دیگری پرونده‌سازی کند.

وی ادامه داد: این سنت خوبی نیست که در استان ایلام مرسوم است و باید مانع از بروز این نوع آسیب‌ها شد.

این مسئول اضافه کرد: هر وقت با بنده تماس می‌گیرند و صحبت از جابه‌جایی مدیری می‌کنند اعلام می‌کنم اگر تصمیم گرفتید که این کار را انجام دهید در اولین فرصت کار را انجام دهید وگرنه شب اول پرونده‌سازی‌ها علیه آن مدیر شروع می‌شود.

اعلایی تصریح کرد: شناخت آسیب‌های مهم اجتماعی و رفع آنها در استان ایلام زمان‌بر بوده و تنها آموزش و پرورش با تعلیم و تربیت دانش‌آموزان می‌تواند در این راستا تلاش کند. 

وی ادامه داد: یکی از دلایلی که تشکیل مجلس دانش آموزی در دستور کار مدیریت ارشد استان قرار گرفت توجه به این نکات بسیار مهم بود.

این مسئول اضافه کرد: اگر بخواهیم فرهنگ در استان اصلاح شود باید به این مقطع سنی یعنی دانش‌آموزان توجه و عنایت ویژه‌ای شود.

اعلایی تصریح کرد: اگر بخواهیم در استان رشد و توسعه‌ای روی دهد باید به دانش‌آموزان توجه و عنایت ویژه‌ای از سوی مسئولان شود.

انتهای پیام/آ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول