اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش بازرسان کار سیستان‌وبلوچستان مطرح شد

کاهش حوادث ناشی از کار توسط آموزش‌های ایمنی

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان‌وبلوچستان گفت: آموزش‌های ایمنی، نقش موثری در ارتقاء فرهنگ کار داشته و موجب کاهش حوادث ناشی از آن می‌شود.

کاهش حوادث ناشی از کار توسط آموزش‌های ایمنی

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان‌وبلوچستان، محمد عرب‌کنگان در همایش استانی بازرسان کار اظهار داشت: تعداد 15 نفر بازرس کار در استان فعال هستند که بر اساس مقررات فصل چهارم قانون کار و ماده 96 قانون مربوطه وظیفه نظارت بر اجرای قانون کار، آئین نامه‌ها، حفاظت فنی و بهداشت کار را به عهده دارند.

وی افزود: برای بالا‌بردن سطح دانش این افراد و تبادل نظر پیرامون بررسی مشکلات واحدهای کارگری در زمینه محیط  کار این گردهمایی‌ها بسیار تاثیرگذار است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: در سال گذشته، تعداد 7 هزار و 697 مورد بازرسی از واحدهای تولیدی، خدماتی و کشاورزی در استان به عمل آمده که از این تعداد 5 هزار و 771 مورد بازرسی ادواری و طبق برنامه، و یک هزار و 926 مورد از بازرسی‌ها موردی بوده‌اند.

عرب‌کنگان تصریح کرد: کار فرمایان مکلف هستند پیش از بکارگیری کارگران و کارآموزان نسبت به آموزش‌های ایمنی متناسب با نوع کار به آنان از طریق مراجع مربوطه اقدام کنند.

وی به نقش موثر آموزش‌های ایمنی وبهداشت کار و ارتقاء فرهنگ کار اشاره کرد و گفت: این موضوع در اولویت برنامه‌های بازرسان کار استان قرار گرفته است تا شاهد کاهش حوادث ناشی از کار در محیط کار باشیم.

انتهای پیام/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول