اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار در کشور

خودروی ویژه فرماندهی عملیات در حوادث نوروزی بکارگیری شد

خبرگزاری فارس: مسئول مرکز کنترل و هماهنگی عملیات EOC هلال احمر خراسان رضوی از بکارگیری خودروی ویژه فرماندهی عملیات این جمعیت برای شرکت و امدادرسانی در حوادث نوروزی در صورت نیاز، برای نخستین‎بار در کشور، خبر داد.

خودروی ویژه فرماندهی عملیات در حوادث نوروزی بکارگیری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی هلال احمر خراسان رضوی، مصطفی ذاکر اظهار کرد: این خودروی "ون" با تقویت و نصب تجهیزات مورد نیاز در حوادث و سوانح برای ارائه خدمات و ارتباط با مرکز عملیات استان از محل حادثه مناسب سازی شده است.

وی ادامه داد: این خودروی تندرو مجهز به سیستم موبایل ماهواره‎ای GPS، آنتن خورشیدی و بی‎سیم HF و VHS است و قابلیت نصب دکل‎های مخابراتی ارتباطی به ارتفاع 9 متر را بر روی خود دارد که با این قابلیت‎ها به یک مرکز ارتباطی سیار در هنگام حوادث تبدیل می‎شود.

مسئول مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر خراسان رضوی درباره قابلیت‎های دیگر این خودرو، بیان کرد: خودروی ویژه فرماندهی عملیات هلال احمر علاوه بر این امکانات ارتباطی، مجهز به دستگاه نمابر، دوربین و سیستم رایانه است که با تمهیدات پیش بینی شده می‎تواند از محل حادثه فیلم، عکس و داده‌ی مورد نیاز را به مرکز عملیات ارسال کند.

وی مستند سازی، ارسال اطلاعات و ارائه وضعیت موجود منطقه حادثه دیده را از مهم‌ترین ویژگی‎های این پروژه دانست.

ذاکر افزود: امکانات مورد نیاز کاربران و امدادگران مستقر در خودرو نیزشامل کوله‌پشتی، تجهیزات امداد و نجات، چادر، کیسه خواب و بسته غذایی برای 72 ساعت پیش‌بینی شده و در شرایط حوادث خودکفا است.

به گفته ذاکر، این خودرو قابلیت نصب دوربین سیار بر روی کابین خود را دارد و به این وسیله تصاویر ویدئویی زنده را از طریق کانال‎های ارتباطی برای مراکز عملیات ارسال می‎کند.

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول