اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی:

مبنای فرهنگی سرلوحه خدمت‌رسانی به مردم باشد

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت:مسئولان باید مبنای فرهنگی را سرلوحه امور خود در خدمت‌رسانی به مردم قرار دهند.

مبنای فرهنگی سرلوحه خدمت‌رسانی به مردم باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، پرویز آژیده بعدازظهر امروز در جلسه مشترک کارگروه تخصصی فرهنگی، اجتماعی و مبارزه با کالای قاچاق و مواد‌مخدر در شهرستان مرند اظهار کرد: رشد و تکامل فرهنگ جامعه نیاز به تربیت نیروهای انسانی به‌خصوص نیروهای جوان آشنا به آموزه‌های دینی در کنار علم‌آموزی توسط دستگاه‌های آموزشی و تربیتی دارد که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مسئولان باید مبنای فرهنگی را سرلوحه امور خود در خدمت‌رسانی به مردم قرار دهند.

آژیده در ادامه با اشاره به اینکه طبق برنامه زمان‌بندی شده، امسال با شعار تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی مسئولان استان هم در شورای برنامه‌ریزی استان که در شهرستان‌ها برگزار می‌شود، بیشترین مصوبات و اعتبارات تخصیصی را خواهند داشت، تاکید کرد: امید است در این زمینه شاهد تخصیص اعتبارات عمرانی و  فرهنگی باشیم.

وی، اعتبارات فرهنگی استان را سال گذشته 30 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این اعتبارات در بخش‌های مختلف فرهنگی استان هزینه شد که با توجه به نیازهای مردم منطقه و اهمیت پیشینه تاریخی آذربایجان امسال نیز اولویت‌ کاری را براساس فرهنگی قرار داده‌ایم.

 معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین با اشاره به توطئه‌های دشمنان در ضربه زدن به انقلاب اسلامی به‌خصوص جوانان، بحث راهیان نور و برگزاری یادواره‌های شهدا را در جامعه ضروری دانست.

وی افزود: وجود بسیج و کانون‌های فرهنگی در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان لازم و ضروری است و اگر ما دچار غفلت شویم دشمنان به اهداف شوم خود در به انحراف کشیدن جامعه و جوانان موفق خواهند شد.

حاشیه‌نشینی معضل توسعه پایدار 

مهدی اسماعیلی مدیرکل امور اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی نیز بحث حاشیه‌نشینی در اکثر شهرهای استان را معضلی برای توسعه پایدار در جامعه دانست.

وی افزود: در هر جامعه‌ای بحث بهداشت و سلامت در کنار فرهنگ مورد تاکید است ضمن آنکه باید کاهش آسیب‌های اجتماعی را با پرداختن به مسائل پژوهشی منطقه و اقتصادی شناسایی کرده و در کنار آنان برای رسیدن به جامعه‌ای مقتدر تلاش مضاف کنیم.

اسماعیلی گفت: فعالیت‌های دینی و قرآنی را باید افزایش دهیم چراکه یکی از محورهای رسیدن به فرهنگ اسلامی است و مسئولان هم بر این امر بیشتر تاکید دارند.

ایوب حقیقی معاون امنیتی استانداری نیز با اشاره به اینکه وجود دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌عالی یکی از راهکارهای مهم جذب سرمایه‌های ملی و عمرانی همچنین کاهش آسیب‌های اجتماعی است، تاکید کرد: با توجه به مشترک بودن مرز جمهوری خودمختار نخجوان و آذربایجان، تقویت برنامه‌های فرهنگی، هنری و آموزه‌های دینی در استان و شهرستان مرند ضروری است.

انتهای پیام/خ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول