اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

75 درصد اراضی لرستان دیم هستند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: 75 درصد اراضی لرستان دیم هستند.

75 درصد اراضی لرستان دیم هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، اسحاق طاهری‌مقدم ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد اظهار داشت: برای شکوفا شدن استعدادها در بخش کشاورزی لرستان نیاز است تأمین آب و بهره‌وری در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در لرستان 75 درصد اراضی دیم و 25 درصد آبی هستند، افزود: میزان تولیدات محصولات کشاورزی استان لرستان در اوایل انقلاب 450 هزار تن بوده که این رقم به 2 میلیون و 870 هزار تن، یعنی 22 درصد رشد رسیده است.

طاهری‌مقدم با اشاره به اینکه در استان لرستان 250 گونه گیاهی دارویی وجود دارد، گفت: این مهم می‌تواند ظرفیت خوبی در حوزه اشتغال باشد، اما لرستان فاقد صنایع تبدیلی بوده و این یک خلأ اساسی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در حوزه نیروی انسانی توانمندی مناسبی در این استان وجود دارد، به طوری که در حال حاضر 4 هزار فارغ‌التحصیل بخش کشاورزی در رشته‌های مختلف جنگل و مرتع وجود دارد و تاکنون شش شرکت تخصصی تشکیل شده است.

طاهری‌مقدم گفت: علاوه بر بحث‌های حاکمیتی باید روی توسعه و احیای جنگل‌ها و مراتع به صورت ویژه توجه شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه در سال 89، در بخش کشاورزی 43 میلیون تومان کل تملک دارایی بوده است، اظهار داشت: در سال جاری این رقم به 63 میلیون تومان رسیده است.

طاهری‌مقدم با تاکید بر اینکه در بخش کشاورزی 600 پروژه در دست اجرا داریم، یادآور شد: در استان لرستان 2 میلیون هکتار جنگل و مرتع وجود دارد، که 10 درصد جنگل‌ها انبوه، 30 درصد نیمه انبوه و 46 درصد تنک است.

وی با بیان اینکه در این استان هشت نقطه ژنتیکی وجود دارد، گفت: در حال حاضر یک میلیون و 595 هکتار از این نقاط شناسایی شده که دارای گیاهانی از جمله ارژنگ، بلوط، دارمازو، گلابی وحشی و .... هستند.

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول