اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اما و اگرها درباره روند اجرایی شدن مصوبات سفر استاندار قم

ضرورت تقویت نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها در بخش‌ها و روستاها

خبرگزاری فارس: برخی از دستگاه‌های اجرایی استان قم آنگونه که باید نسبت به انجام مصوبات سفر استاندار اهتمام لازم را ندارند و در این شرایط حل مشکلات در بخش‌ها و روستاها نیازمند نظارت هر چه بیشتر بر فعالیت‌ دستگاه‌های اجرایی است.

ضرورت تقویت نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها در بخش‌ها و روستاها

به گزارش خبرگزاری فارس از قم استاندار قم طی دو مرحله سفر به بخش‌های استان برای عمران و آبادانی این مناطق مصوباتی را در جلسه شورای اداری بخش تصویب کرده است. مصوباتی که در صورت اجرای کامل آن می‌تواند بخش قابل توجهی از مشکلات این مناطق را برطرف کند. اما طی چند روز اخیر صحبت‌هایی از سوی برخی از نمایندگان مردم در شوراهای استان و شهرستان قم مبنی بر مطلوب نبودن پیشرفت پروژه‌های مربوط به سفر استاندار به بخش‌ها مطرح شده است.

این افراد با ذکر مصداق عینی از پروژه و مکان اجرای آن و میزان پیشرفت، از نحوه اجرای برخی از پروژه‌ها ابراز نارضایتی کرده‌اند. نکته دیگری که در صحبت‌های نمایندگان مردم مطرح است، تکرار مصوبات سفر اول استاندار در سفر دوم است و دلیل آن را نیز عملیاتی نشدن مصوبات سفر اول استاندار به بخش‌ها دانسته‌اند.

به گفته نماینده بخش کهک در شورای اسلامی استان قم، رفع نشدن نقاط حادثه‌خیز جاده وشنوه، آسفالت نشدن جاده کرمجگان به امامزاده نورعلی، بهسازی و آسفالت راه روستایی ونارچ، رفع مشکلات زینبیه کهک و... از جمله مصوباتی است که در بخش کهک اجرایی نشده است.

همچنین نماینده شورای اسلامی بخش مرکزی در شورای استان نیز گفته است: در راستای تجهیز و نصب علائم ایمنی در محورهای بخش، احداث پل برای عبور و مرور احشام در مقابل روستای عباس‌آباد و احداث پل در تقاطع مسیر قم - گرمسار با مشک‌آباد برای عبور ساکنان پنج روستای بخش تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته و حتی این دو پروژه از مصوبات سفر دوم حذف شده است.

نماینده شورای اسلامی بخش خلجستان در شورای استان نیز مصوبات سفر دوم استاندار به بخش خلجستان را تکرار مصوبات سفر اول دانسته و گفته است: مصوبات مربوط به سازمان راه و شهرسازی در بخش به طور نسبی انجام شده و در مواردی نیمه تمام رها شده که تعریض پل‌های محور بخش خلجستان، ایمن‌سازی و اصلاح ابنیه راه‌های روستایی بخش، زیرسازی جاده دوم نایه و همچنین رفع نقاط حادثه‌خیز روستای آغلک از جمله این مصوبات است.

اما فرماندار قم در جمع دهیاران و رؤسای شورای اسلامی روستاهای بخش کهک اظهار کرده است: مصوبات شورای برنامه‌ریزی استان قم که در قالب دو سفر استاندار قم به بخش کهک در راستای خدمت به مردم تصویب شده لازم الاجراست و هم‌اکنون نیز در دست اقدام است اما برخی افراد با استفاده از اطلاعات نادرست، خدمات مسئولان به مردم را زیر سؤال می‌برند.

عبدالسعید حقیقی‌مقدم در ادامه با اشاره به دو سفر استاندار قم به روستاهای بخش کهک عنوان کرده است: در دور نخست این سفرها 47 مصوبه با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال برای توسعه روستاهای این بخش اختصاص یافت که اجرای این مصوبات تاکنون بیش از 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مسئول پیگیری مصوبات سفر استاندار قم به روستاهای استان با بیان اینکه در دومین سفر استاندار به روستاهای بخش کهک، 50 مصوبه با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد ریال به تصویب رسید اضافه کرده است: با تلاش مسئولان امر اجرای این مصوبات بیش از 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

حال نکته اینجاست که مردم یا باید پیشرفت 85 درصدی پروژه‌ها را باور کنند و یا مطلوب نبودن روند اجرای پروژه‌های مربوط به سفر استاندار به بخش‌ها را قبول کنند.

فرماندار قم بر اساس آمار دقیق اطلاع‌رسانی کرده و از میزان اعتبار و درصد پیشرفت سخن گفته و نمایندگان مردم مصداق‌های عینی بیان کرده‌ و از عدم پیشرفت پروژه‌ها انتقاد داشته‌اند.

بنا بر گفته فرماندار قم طی دو سفر استاندار به بخش کهک 97 پروژه با اعتباری بالغ بر 220 میلیارد ریال تصویب و به طور میانگین 80 درصد پیشرفته داشته است.

پر واضح است مصوباتی که در دو سفر استاندار به بخش کهک در نظر گرفته شده است، بر مبنای مشکلاتی بوده که در این بخش وجود داشته و در راستای رفع این مشکلات این مصوبات اجرایی شده است. پس اگر این پروژه‌ها با پیشرفت فیزیکی 80 درصدی همراه باشند، در حال حاضر بسیاری از مشکلات بخش کهک باید رفع شده باشد. اما آن چیزی که در صحبت‌های نمایندگان مردم مطرح شده، چیز دیگری را نشان می‌دهد.

به نظر می‌رسد برخی از دستگاه‌های اجرایی استان که در گذشته نمونه‌هایی از بی‌توجهی آنها به اجرای مصوبات سفر استاندار ذکر شده است، آنگونه که باید و شاید نسبت به انجام مصوبات سفر استاندار اهتمام لازم را ندارند و در این شرایط حل مشکلات و پیشرفت پروژه‌ها در بخش‌ها و روستاها نیازمند نظارت هر چه بیشتر بر فعالیت‌ دستگاه‌های اجرایی است.

=================

یادداشت: جواد قاسمی‌ورجانی

=================

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول