اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مرند در مجلس:

توسعه بدون تربیت نیروی انسانی کارآمد غیرممکن به نظر می‌رسد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مرند در مجلس گفت: توسعه بدون تربیت نیروی انسانی کارآمد غیرممکن به نظر می‌رسد.

توسعه بدون تربیت نیروی انسانی کارآمد غیرممکن به نظر می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، محمد حسن‌نژاد بعدازظهر امروز در همایش هم‌اندیشی روسا و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های پیام‌نور استان که در محل دانشگاه پیام‌نور این شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه شهرستان‌های مرند و جلفا سرشار از منابع طبیعی غنی معدن، صنعت و کشاورزی همچنین برخوردار از قابلیت‌های خدادادی هستند، اظهار کرد: این امر برای سرمایه‌گذاری به منظور ایجاد اشتغال پایدار در صورت استفاده از نیروهای بومی و سرمایه‌گذاران منطقه می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

وی گفت: همچنین چشم‌انداز برنامه پنجم را مبنی بر تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در حمایت از سرمایه ملی و کار و تولید ایرانی جامع عمل پوشانده و از واردات بی‌نیاز کند.

نماینده مردم مرند در مجلس تاکید کرد: اگر می‌خواهیم در جامعه به اشتغال پایدار برسیم، باید مراکز آموزش‌عالی و دانشگاه‌های موجود در منطقه نقش کلیدی در تربیت نیروی متخصص و جذب سرمایه‌های بخش خصوصی بازی کنند.

وی اظهار کرد: فعالیت این مراکز می‌تواند در اقتصاد جامعه و منطقه همچنین جذب سرمایه‌گذار نقش مهمی را ایفا کند.

حسن‌نژاد گفت: اگر در کشور نیروی کار توانمند در عرصه تولید تربیت کنیم آن وقت با وجود افزایش عرضه و تقاضا افزایش مشکلی وجود نخواهیم داشت چراکه بدون نیروی کار توانمند معضل اشتغال در جامعه حل نخواهد شد.

نماینده مردم مرند و جلفا ‌در ادامه موقعیت شهرستان‌های مرند و جلفا را به‌دلیل قرار گرفتن در مسیر ترانزیت با اروپا، منطقه آزاد ارس، برخورداری از منابع  غنی طبیعی همچنین موقعیت کشاورزی غیرقابل توصیف با سایر مناطق کشور دانست‌.

وی افزود: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌عالی می‌توانند برای ایجاد بسترهای مناسب هم‌اندیشی و تربیت نیروهای متخصص در زمینه اقتصادی و تولیدی کشور را بی‌نیاز کرده و در ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان تحصیلکرده نقش کلیدی داشته باشند.

رئیس کمیته پولی و مالی کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه صحبت‌های خود گفت: مقام معظم رهبری این سال را بدون علت سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری نکردند، چراکه ایشان با تدبر خویش تمام جنبه‌های افکار دشمنان را سنجیده‌اند و ما هم نباید فقط در شعار به این نکته مهم اکتفا کنیم.

وی گفت: با بهره‌گیری از عوامل تکنولوژی و سرمایه‌گذاری همچنین نیروهای متخصص دانشگاهی که بهترین سرمایه هستند، باید بتوانیم به نحو عالی از موقعیت‌ها به نفع پیشرفت بهره ببریم.

نماینده مردم مرند و جلفا اظهار کرد: اگر ما می‌خواهیم ارتباط صنعت و دانشگاه را استحکام ببخشیم باید ‌خود را در پویا کردن اقتصاد جامعه سهیم بدانیم.

وی افزود: باید با ایجاد مراکز رشد و پارک‌های فناوری، کمک کنیم تا دانشجویان نخبه بتوانند جایگاه خودشان را در این بخش مهم پیدا کنند‌.

حسن‌نژاد با اشاره به اینکه اسلامی کردن دانشگاه‌ها فقط جدا کردن دانشجویان دختر و پسر نمی‌تواند باشد تا بتوان اسمش را انقلاب فرهنگی گذاشت، تصریح کرد: دانشگاه هم استاد و هم کارمندش باید اسلامی بوده و امکانات فرهنگی در دانشگاه‌ها ایجاد شود.

وی گفت: تمام 19 نماینده استان برای توسعه و پیشرفت صنعتی و اقتصادی منطقه بدون در نظر گرفتن مسائل حزبی و جناحی با هم متحد شدند تا از هیچ کوششی برای جذب سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال پایدار دریغ نکنند.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول