اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراجعات غیر ضروری

هزینه خدمات اورژانس بیمارستانی 30 درصد تعرفه بخش دولتی است

خبرگزاری فارس: مدیرگروه توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشکده علوم پزشکی نیشابور، گفت: هزینه خدمات اورژانس بیمارستانی در مراجعات غیرضروری به اورژانس30 درصد تعرفه بخش دولتی است.

هزینه خدمات اورژانس بیمارستانی 30 درصد تعرفه بخش دولتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، محمد آذینی ظهر امروز در همایش «پزشک سلامت» در جمع مسئولان و پزشکان در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور، اظهار داشت: هزینه خدمات اورژانس بیمارستانی در موارد تحت‌نظر 10 درصد، بستری در بیمارستان 5 درصد و مراجعات غیرضروری به اورژانس 30 درصد تعرفه بخش دولتی است.

وی اضافه کرد: در هر شهرستان یک مرکز هدایت و راهنمایی بیماران با یک شماره تلفن سه یا چهار رقمی منحصر به ‌فرد ایجاد می‌شود که در تمام مدت 24 ساعت پاسخگوی مردم است و در تمامی مراحل انتخاب پزشک خانواده تا استفاده از خدمات اورژانس و حتی کمک به دریافت خدمات ویژه آنان را راهنمایی می‌کند.

وی با توضیح سطح یک برنامه پزشک سلامت، افزود: این سطح شامل پایگاه پزشک خانواده مشتمل بر یک پزشک و یک ماما یا پرستار است.

آذینی ادامه داد: هر پایگاه پزشک خانواده بین 500 تا 2 هزار و 500 نفر را زیر پوشش خود قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه تقریبا به ازای هر 10 هزار نفر جمعیت تحت‌پوشش یک مرکز مجری برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع وجود دارد، عنوان کرد: پزشک مستقر در آن مرکز به ‌عنوان مدیر سلامت منطقه و مسئول فنی شناخته می‌شود و به ازای هر 30 هزار نفر یک مرکز شبانه‌روزی وجود دارد.

مدیر گروه توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشکده علوم پزشکی نیشابور با اشاره به ارائه خدمات سطح یک در روزهای تعطیل و ساعات غیرفعال برنامه پزشک خانواده، گفت: به ازای هر 30 هزار نفر یک مرکز با حضور یک پزشک و 2 پرستار ارائه خدمات می‌کند.

آذینی با تصریح بر اینکه هزینه خدمات سطح یک شامل ویزیت و دارو رایگان است، اظهار داشت: در سطح 2 این برنامه خدمات تخصصی سرپایی، خدمات بستری، تجویز دارو و خدمات پاراکلینیک قرار دارند.

وی اضافه کرد: سطح سه نیز شامل خدمات درمانی و توانبخشی فوق تخصصی سرپایی و بستری است که هزینه خدمات سطح دو و سه در صورت رعایت دقیق نظام ارجاع، 10 درصد کل هزینه‌های انجام شده می‌شود در غیراین‌ صورت تمامی هزینه‌ها به‌عهده فرد است.

مدیر گروه توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشکده علوم پزشکی نیشابور، گفت: خدمات اورژانس 115 رایگان است و همه مردم در مواقعی که به نظر فرد وضعیت اورژانسی دارد همراه با دفترچه خود می‌توانند به اورژانس مراجعه کنند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول