اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرمربی تیم ملی جوانان:

5 هزار بازیکن استعدادیابی شده است

خبرگزاری فارس: سرمربی تیم ملی جوانان کشورمان گفت: به دنبال راه‌اندازی کمیته استعدادیابی جوانان از سال 89 تا کنون بیش از 5 هزار بازیکن در کشور شناسایی و استعدادیابی شده است.

5 هزار بازیکن استعدادیابی شده است

اکبر محمدی در حاشیه سفر به اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: کار استعدادیابی تیم‌ ملی جوانان بیش از دو سال است اجرا می‌شود که معتقدیم این کار ‌باید به صورت مستمر در دستور کار کمیته استعدادیابی تمام رده‌های سنی باشد.

سرمربی تیم ملی جوانان به آثار پر خیر و برکت این کار و شناسایی بیش از 5 هزار بازیکن و 120 مربی با تجربه و فرهیخته در این پروسه عظیم و سنگین اشاره کرد و افزود: بیش از 70 درصد بازیکنان تیم ملی جوانان از بین بازیکنان استعدادیابی شده استخوان‌بندی شده است به طوری که تنها 20 تا 30 درصد بازیکنان چهره‌های مشهور فوتبالی بودند که از تیم‌های مختلف باشگاهی زیر نظر قرار گرفتند.

محمدی ادامه داد: اگر چه نتوانستیم آن گونه که شایسته است شرایط آموزشی مربیان مناطق مختلف را فراهم کنیم و آنها را همسو با فلسفه فنی کار تیم ملی جوانان کنیم، اما خوشحال هستیم 120 مربی با تجربه به این چرخه کمک کرده و در شناسایی نوجوانان و جوانان مستعد یاریگر ما بودند.

وی بیان داشت: امیدواریم با برطرف کردن این ضعف‌ها به صورت 100 درصد بازیکنان تیم ملی جوانان و نوجوانان ما از دل مسابقات منطقه‌ای و ناحیه‌ای شناسایی شده و به اردوی تیم ملی دعوت شوند.

قهرمانی آسیا و کسب سهمیه جام جهانی هدف‌گذاری اصلی است

سرمربی تیم ملی جوانان به آماده‌سازی تیم از شهریور ماه سال گذشته با انجام بازی تدارکاتی با سوریه اشاره کرد و افزود: بعد از برگزاری دو بازی مقابل کشور سوریه در تورنمنت ویتنام شرکت کردیم و به قهرمانی رسیدیم.

محمدی در پایان به صعود تیم جوانان کشورمان به عنوان تیم اول در مرحله مقدماتی اشاره کرد و افزود: در بازی با تیم ملی جوانان عربستان و روسیه نتایج خوبی گرفتیم و بعد از آن چند ماهی است خود را آماده رقابت‌های آسیایی امارات می‌کنیم که با تیم‌های ژاپن و کویت هستیم و اولویت ما حضور در مسابقات جام جهانی و قهرمانی آسیاست.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول