اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن بهره‌وری ایران:

ایران رتبه 21 ‌بهره‌‌وری سرمایه را داراست ‌

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن بهره‌وری ایران گفت: ایران از لحاظ منابع و سرمایه در میان 25 کشور رتبه دوازدهم و در بهره‌وری سرمایه رتبه بیست و یکم را دارد.

ایران رتبه 21 ‌بهره‌‌وری سرمایه را داراست ‌

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد سیدحمید کلانتری ظهر امروز در مراسم افتتاحیه انجمن بهره‌وری ایران نمایندگی شرق کشور با محوریت موضوع بهره‌وری و تولید ملی در اتاق بازرگانی صنایع و معادن خراسان‌رضوی اظهار کرد: ایران از لحاظ منابع و سرمایه در میان 25 کشور رتبه دوازدهم و در بهره‌وری سرمایه رتبه بیست و یکم را دارد و این یعنی منابع انسانی ناکارآمد و در نتیجه بهره‌وری پایین را شاهد هستیم.

وی افزود: عواملی چون انتخاب دقیق کارگر، نیروی انسانی، آموزش صحیح و جدیت در مدیریت سبب قوت نیروی انسانی برای افزایش بهره‌وری می‌شود.

کلانتری گفت: افزایش بهره‌وری نیازمند بررسی و ارائه عملکردهایی در دو بخش محیط بیرونی (فضای کسب و کار، اقتصاد کلان، فرهنگ کار و بهره‌وری قانون کار) و محیط درونی (مدیریت، انگیزه، تقسیم کار، اصلاح فرایند، کوتاه کردن فرایند، تسهیم نیروی کار و افزایش بهره‌وری)است.

کلانتری ادامه داد: در سال "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" تعامل جدی بخش‌های مختلف چون صنعتگران، دانشگاهیان و تشکل‌های غیر دولتی برای رسیدن به بهره‌وری در صدر شاخص‌های رشد اقتصادی پایدار است.

وی افزود: نخستین گام از بهره‌وری فردی شروع می‌شود و هر فرد از جامعه باید نسبت به زمان، انرژی، سرمایه و ...خود، بهره‌ور باشد.

کلانتری اظهار کرد: قابل توجه‌ترین نکته در بهره‌وری فردی این است که در هر جامعه‌ای که سطح تقاضای بهره‌وری پایین باشد بهره‌وری سیری نزولی را در آن جامعه پیش می‌گیرد.

وی از تعاریف شاخصه‌های بهره‌وری و ارائه راهکارها برای بهره‌وری سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی یاد کرد و در چرخه شش مرحله‌ای آن را تشریح کرد.

کلانتری افزود: در این چرخه انجمن بهره‌وری ایران برای رسیدن به حداکثر بهره‌وری و راندمان بالا مواردی همچون شناخت وضع موجود بنگاه، عارضه‌یابی، تعریف شاخصه‌های بهره‌وری که مبتنی بر شاخص‌های مالی و عملکردی است، اندازه‌گیری شاخص‌ها در واحد، تحلیل شاخص‌ها، ارائه راهکارهای بهبود و ارتقا رتبه بهره‌وری را پیشنهاد می‌کند.

انجمن بهره‌وری موسسه‌ای غیر انتفاعی باهدف ترویج بهره‌وری از سال 81 آغاز به‌کار کرده و امروز نیز در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن خراسان‌رضوی نمایندگی انجمن بهره‌وری در شرق کشور افتتاح شد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول