اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شبکه بهداشت و درمان سمیرم:

محل دفن زباله شهر سمیرم به مکان جدید انتقال می‌یابد

خبرگزاری فارس: معاون شبکه بهداشت و درمان سمیرم گفت: مکان فعلی تخلیه و دفع زباله در شهر سمیرم از لحاظ زیست محیطی در وضعیت نامطلوبی قرار دارد.

محل دفن زباله شهر سمیرم به مکان جدید انتقال می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، محسن محمدی ظهر امروز در کارگروه بهداشت و سلامت شهرستان سمیرم با اشاره به نامطلوب بودن محل دفن زباله‌های این شهر اظهار داشت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده محل دفن زباله شهر سمیرم به مکان جدید انتقال می‌یابد.

وی افزود: استعلامات و موافقتنامه‌های این طرح انجام شده که در صورت واگذاری زمین از طریق کمیسیون ماده 69 استانداری در چند هفته آینده به مکان دیگری منتقل می‌شود.

معاون شبکه بهداشت و درمان سمیرم در ادامه با اشاره به اینکه برای درمان برخی بیماری‌های احتمالی از جمله مالاریا هزینه‌های گزافی نیاز است، تصریح کرد: با وجود اینکه این بیماری ریشه کن شده است، اما با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان و برخی شرایط مناسب برای رشد و زاد و ولد این نوع پشه در برخی مناطق کشور احتمال شیوع آن پیش‌بینی می‌شود.

وی بر اجرای برنامه‌های کنترل و پیشگیری از مالاریا و افزایش آگاهی مردم از راه‌های انتقال بیماری و ترغیب آنها به اجرای برنامه‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت: ایجاد آگاهی و هوشیاری در جامعه برای مراقبت از بیماری، تشخیص سریع و درمان آن، پیشگیری چند جانبه با به کار بردن پشه بندهای آغشته به حشره‌کش، اصلاح و بهسازی محیط برای کنترل حشرات از جمله اقداماتی است که باید برای جلوگیری از این بیماری احتمالی انجام شود.

محمدی افزود: سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان از مناطق پرخطر کشور است که احتمال شیوع بیشتر این بیماری را دارد و استان اصفهان در رده بروز احتمال شیوع متوسط است.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول