اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد امام (ره) کردستان:

ارتقای ارائه خدمات مددکاری به مددجویان ضروری است

خبرگزاری فارس: معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان با اشاره به نقش مددکار در راستای احیا و تقویت توانمندی‌های فردی مددجویان این نهاد، گفت:‌ ارتقای ارائه خدمات مددکاری به مددجویان زیر پوشش به منظور توانمندسازی آنان امری ضروری است.

ارتقای ارائه خدمات مددکاری به مددجویان ضروری است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدامین شریفی صبح امروز در گردهمایی و جلسه آموزشی چند روزه معاونین حوزه حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان که در سالن اجتماعات این اداره‌کل در سنندج برگزار شد، اظهارداشت: بررسی منابع مذهبی و اسناد تاریخ نشان می‌دهد که مددکاران اجتماعی به عنوان یک  وظیفه انسانی، مذهبی و اجتماعی در جوامع مختلف وجود داشته است.
وی تصریح کرد: مددکاری فردی، هنری است که دانش و معلومات مربوط به علم روابط انسانی و مهارت در ایجاد رابطه را به کار می‌گیرد تا استعدادهای نهفته افراد را برانگیزند.
وی تصریح کرد: مددکار منابع اجتماعی متناسب و مربوط را به حرکت در می‌آورد تا سازگاری بهتری بین مددجو و محیط وی ایجاد شود.

* توانمندسازی زنان سرپرست خانوار اولویت کمیته امداد است 

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان با اشاره به سیاست‌های نوین این نهاد مقدس در راستای توانمندسازی مددجویان، اظهارداشت:‌ کاهش خدمات مستمر و افزایش خدمات موردی، زمان‌دار کردن خدمات و حرکت به سمت کاهش وابستگی مددجویان به امداد از جمله سیاست‌های نوین این نهاد است.
به گفته شریفی، تلاش در راستای ایجاد شرایطی که مددجویان به تغییر وضعیت خود انگیزش و تشویق شوند به صورت جدی در این نهاد دنبال می‌شود.
وی تصریح کرد: در این سیاست‌های نوین اولویت به گروه‌های خاص شامل زنان سرپرست‌خانوار، ایتام و دانش‌آموزان زیر پوشش داده شده است.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان تصریح کرد: امروز با توجه به تغییر خواستگاه و نیازهای محرومان و نیازمندان حرکت کمیته امداد نیز باید به این سمت و سو باشد.
شریفی به اصول و فنون مددکاری اشاره کرد و تصریح کرد:‌ پذیرش مددجو به عنوان یک انسان با تمام و یژگی‌هایش و کمک به رفع نیازها و مشکلات وی از مهم‌ترین اصول مددکاری است.
وی حفظ کرامت انسانی را ضروری دانست و گفت: در کنار حفظ کرامت انسانی استقلال و خودکفایی مددجو مهم‌ترین اصل و هدف این نهاد مقدس است.
به گفته معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان، تمام فعالیت‌های مددکار به عنوان گلوگاه ورود مددجو به داخل نهاد، باید مبتنی بر اصل استقلال و خودکفایی باشد.
شریفی با بیان اینکه رفع مشکلات مددجو باید به صورت پلکانی و قدم به قدم صورت گیرد، اضافه کرد: رفع نیازها و مشکلات مددجو بر اساس اولویت از ویژگی‌های مهم این اقدام است.
وی شناسایی عوامل مشکل مددجو را ضروری دانست و یادآور شد: مددکار باید با شناسایی کامل عوامل درونی و برونی مشکلات مددجو در راستای رفع آن گام  بردارد.
وی بر ارائه چندین راه حل در رفع یک مشکل تاکید کرد و افزود: ارائه راه‌ حل‌های مختلف به کمک خود مددجو در تشویق و ترغیب وی برای اجرای آنها تاثیر بسزایی دارد.
گفتنی است؛ تکنیک‌ها و شیوه‌های برقراری ارتباط موثر، مبانی مددکاری، آسیب شناسی اجتماعی، تبیین سیاست‌ها، برنامه‌ها و خدمات نوین در کمیته امداد امام خمینی(ره) و مدیریت پذیرش و مددکاری از جمله مباحث ارائه شده در این دوره آموزشی بود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول