اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با تهران و شهرستان‌ها

دومین جشنواره فیلم مردمی عمار در مشهد افتتاح شد

خبرگزاری فارس: دومین جشنواره فیلم مردمی عمار همزمان با تهران و سایر شهرستان‌ها در مشهد آغاز به کار کرد.

دومین جشنواره فیلم مردمی عمار در مشهد افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، دومین جشنواره مردمی فیلم عمار از یکشنبه ۱۱ دی‌ماه جاری در سینما قدس مشهد آغاز به کار کرد.
همچنین در نخستین روز این جشنواره چهار اثر برگزیده هیئت انتخاب اکران شد که آثار مستند مهار نشده، بی‌قرارگاه مهرآباد، دوپینگی‌ها و آسیایی‌ها به غزه می‌روند از فیلم‌های به نمایش در آمده در روز نخست این جشنواره بود.
دومین جشنواره مردمی فیلم عمار هم زمان با تهران و دیگر شهرستان‌ها در مشهد نیز در حالی برگزار شد که در این جشنواره آثار منتخبی از 300 اثر رسیده به جشنواره اکران می‌شود.
از نکات قابل توجه پخش مستند مشتی اسماعیل و روایت نحل در روزهای آینده در این جشنواره است که هر دو در جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش حایز رتبه و برگزیده شناخته شدند.
همچنین اکران چند اثر منتخب جشنواره فیلم عمار در مساجد و محافل عمومی از برنامه‌های جانبی دومین جشنواره مردمی فیلم عمار است که گفته شده است با استقبال مردم روبه‌رو است.
بیداری اسلامی، تاریخ انقلاب اسلامی، فتنه 88، نقد درون گفتمانی و جنگ نرم موضوعات اصلی دومین جشنواره فیلم عمار را تشکیل می‌دهد.

*حاشیه نخستین روز از افتتاح دومین جشنواره فیلم عمار
به دلیل اینکه این جشنواره همزمان در شهرستان‌ها و تهران برگزار می‌شود انتظار داشتیم در یک مکان مناسب‌تری کار خود را آغاز می‌کرد اما به دلایلی از افتتاحیه گرفته تا اکران نامناسب فیلم‌ها دیدگاهمان نسبت به این موضوع تغییر کرد.
حوالی ساعت 14 و 56 دقیقه که به محل برگزاری جشنواره یعنی سینما قدس رسیدیم احساس کردم مکان برگزاری چنین جشنواره‌ای سالن اصلی سینما قدس مشهد باشد، اما ناگهان مسئول بلیت ‌فروشی سینما قدس با لحنی نسبت عصبانی اشاره کرد به سمت طبقه بالا بروید آنجا برای شما است!
به سمت طبقه بالا سینما قدس یعنی لژ بالکن رفتم که مکان برگزاری این رویداد بود، لژ بالکن بسیار فضای کوچکی داشت و حتی امکانات نمایش فیلم در رده بسیار پایینی قرار داشت به عنوان مثال هنگام نمایش مستند مهار نشده که با پخش از روی ویندوز همراه بود مسئول آپارات توانایی نمایش دادن این مستند با نرم‌افزار پخش فیلم را نداشت و حتی تا پنج دقیقه نتوانست تصاویر فیلم را به صورت عریض بر روی پرده به نمایش بگذارد که این امر با اعتراض تماشاگران همراه بود.
بگذریم برگزاری چنین جشنواره‌هایی که موضوعات جامعه ما را در قالب زبان هنر بیان می‌کند مسئولان برگزاری آن حداقل باید چند روز قبل از برگزاری تدابیری برای هر چه بهتر برگزار شدن آن اتخاذ کنند که لااقل حرمت مردمی بودن این جشنواره حفظ و به جای آن با کامپیوتر فیلم در چنین جشنواره‌ای به نمایش گذاشته نشود.
جشنواره فیلم مردمی عمار از 11 تا 13 دی‌ماه امسال در محل سینما قدس مشهد از ساعت 15 تا 21 میزبان علاقه‌مندان است. 
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول