اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مجلس و امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های کشور تاکید کرد

استفاده از ظرفیت ادارات و مساجد برای گسترش کتابخانه‌

خبرگزاری فارس: معاونت مجلس و امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های کشور بر لزوم استفاده از ظرفیت مکانی ادارات، مساجد، مراکز فرهنگی و آموزشی برای گسترش کتابخانه‌ها تاکید کرد.

استفاده از ظرفیت ادارات و مساجد برای گسترش کتابخانه‌

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدجواد سادات فاطمی صبح امروز در جلسه شورای اداری کتابخانه‌های استان گلستان که در شهرستان گنبدکاووس برگزار شد با بیان اینکه کتابخانه‌ها در سال‌های اخیر به یک پایگاه فرهنگی اجتماعی تبدیل شده افزود: برگزاری مسابقات کتابخوانی آنلاین باعث شده تا قشر جوان جذب کتابخانه‌ها شوند.

سادات فاطمی جذب 5 هزار و 500 نفر نیروی انسانی قراردادی را از تحولات عرصه کتابداری عنوان کرد و افزود: دولت و مجلس حمایت خوبی را در بحث ترویج فرهنگ کتابخوانی دارند و اعتبارات مناسبی برای گسترش فرهنگ کتابخوانی اختصاص یافته که سعی می‌کنیم از تمام امکانات موجود حداکثر استفاده را برای گسترش فرهنگ کتابخوانی ببریم.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گلستان نیز در این جلسه گفت: این نهاد آمادگی تجهیز کتابخانه ویژه نابینایان را با مشارکت بهزیستی دارد.

وی اضافه کرد: قول می‌دهیم با مساعدت بهزیستی مجهزترین کتابخانه نابینایان شرق استان را در گنبدکاووس ایجاد کنیم.

سیدحسین علوی با بیان اینکه استان گلستان 5 هزار نابینا دارد اظهار داشت: هم‌اکنون در گرگان یک کتابخانه ویژه نابینایان در حال تجهیز است که مجهزترین کتابخانه نابینایان کشور خواهد شد.

وی تصریح کرد: آمادگی داریم یک نرم‌افزار را در کتابخانه‌های استان تجهیز کنیم که قابلیت گویا کردن کتاب‌ها را برای نابینایان داشته باشد.

علوی با بیان اینکه مردم از ما جلوتر هستند و مشتاقان زیادی برای کتابخوانی در استان وجود دارد اظهار داشت: هنوز جای بسیاری برای کار کردن وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های استان گلستان یادآور شد: شش کتابخانه در شهرستان گنبدکاووس وجود دارد که دو کتابخانه آن در مساجد و یک کتابخانه مشارکتی در نماز جمعه است.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول