اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار لرستان:

صدا و سیما در جلوگیری از طلاق نقش تاثیرگذاری دارد

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: نقش صدا و سیما در جلوگیری از طلاق یک نقش تعیین کننده و مهم است، که با برنامه‌ریزی و استفاده از علما به این زمینه بیشتر بپردازند.

صدا و سیما در جلوگیری از طلاق نقش تاثیرگذاری دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، علی شریعت‌نژاد چهارشنبه شب در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی لرستان گفت: تمام دستگاه‌های فرهنگی از جمله، صدا و سیما، رسانه‌های نوشتاری، مطبوعات محلی، دانشگاه‌ها و ... باید در زمینه کاهش طلاق در لرستان تلاش کنند.

وی افزود: مراکز مشاوره‌ای در سطح لرستان در این زمینه باید تلاش بیشتری به کار گیرند.

شریعت‌نژاد با بیان اینکه باید چند جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی لرستان به موضوع طلاق اختصاص یابد، اظهار داشت: باید در بحث آموزش‌های قبل از ازدواج در سطح لرستان فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان آموزش فراگیر در سطح مدارس و دانشگاه‌های لرستان را خواستار شد و گفت: باید گزارش کاملی از مراکز مشاوره‌ای فعال در سطح لرستان جمع‌آوری شود تا ببینم چقدر از جمعیت استان را این مراکز پوشش می‌دهند.

شریعت‌نژاد تصریح کرد: باید یک مرکز مشاوره‌ای مادر با محوریت استانداری لرستان وجود داشته باشد، تا تمام مراکز مشاوره‌ای را در سطح لرستان ساماندهی کنند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با بیان اینکه امسال باید متمرکز شویم روی موضوع طلاق، گفت: تمام پژوهش‌های سال 89 و 90 در خصوص موضوع طلاق باید جمع‌آوری شوند و در میان مطالب آنها به یک جمع‌بندی کلی برای کاهش طلاق در سطح لرستان برسیم.

وی با بیان اینکه از این پژوهش‌ها می‌توانیم یک چراغ راهی به دست بیاوریم، خاطرنشان کرد: آمار 18 درصدی افزایش طلاق در سال گذشته زیبنده استان لرستان نیست، باید این موضوع ریشه‌یابی شود.

شریعت‌نژاد در ادامه از آمار بالای ثبت‌نام شدگان اعتکاف در لرستان خبر داد و گفت: همه مسئولان وظیفه دارند در این زمینه جوانان را کمک کنند.

وی افزود: برخی از ظرفیت‌های مساجد از همین الان پر شده، باید به دنبال ظرفیت‌های جدیدی برای جوانان با ایمان این دیار باشیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: با وجود هجمه‌های دشمنان علیه نظام امروز جوانان ما با ایمانی که در سینه خود دارند به یک الگو برای دنیا تبدیل شده‌اند.

در ادامه معاون هماهنک کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: عمده بحث شیوع طلاق فاصله گرفتن مردم از ارزش‌ها، اعتقادات و ... است

علی‌حسین پازدار یادآور شد: نقش صدا و سیما در جلوگیری از طلاق یک نقش تعیین کننده و مهم است، که با برنامه‌ریزی و استفاده از علما به این زمینه بیشتر بپردازند.

در ادامه مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان از برنامه‌های آموزشی قبل از ازدواج در پنج شهرستان لرستان خبر داد و گفت: در این برنامه‌ها کلاس‌های مشاوره‌ای قبل از ازدواج بین دختران برگزار و بروشورهایی نیز در هنگام ازدواج بین زوج‌ها تقسیم می‌شود.

روح‌انگیز جهان‌افروز تصریح کرد: این طرح را از سال 89 با شدت شروع کرده‌ایم و در این سال در این زمینه موفق بوده‌ایم، اما در سال گذشته به علت کمبود اعتبار فعالیتی در این زمینه نداشته‌ایم.

در ادامه هر یک از اعضا مطالبی را در این زمینه بیان کردند.

انتهای پیام/صا10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول