اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

اردبیلی‌ها به فرهنگ دلدادگی عاشورا افتخار می‌کنند

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: مردم استان اردبیل به فرهنگ دلدادگی عاشورایی و تاسوعایی افتخار می‌کنند و آن را اسباب آبرو و شرف خود می‌دانند.

اردبیلی‌ها به فرهنگ دلدادگی عاشورا افتخار می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری بعد از ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری اجلاس بین‌المللی پیر‌غلامان حسینی در اردبیل اظهار داشت: شور و عشق حسینی که در این دیار ساری و جاری است تنها متعلق به دهه اول محرم یا ایام خاصی از سال نیست بلکه دسته‌جات عزاداری در این شهر در هر مجلس و محفلی برقرار هستند و در نهایت عشق و عقلانیت سعی می‌کنند در کنار حضور گرم و صمیمی مردم جایگاه و اصالت خود را حفظ کنند.

وی با تجلیل از پیر‌غلامان حسینی و همچنین تلاش و زحمات دسته‌جات عزاداری و هیئت‌های مذهبی خاطرنشان کرد: برگزاری اجلاس پیر‌غلامان حسینی در اردبیل یک فرصت مناسبی است تا در این حوزه بازنگری و نگاه واقعی و عمیق به فرصت‌ها و آسیب‌های عزاداری حسینی انجام شود تا با درک شرایط و موقعیت موجود و پیش رو بتوانیم گام‌های اساسی‌تر در دفاع از آرمان حسینی و مکتب نورانی اسلام برداریم.

فرماندار اردبیل به تلاش‌های انجام شده برای میزبانی اجلاس بین‌المللی پیر‌غلامان حسینی در شهر اردبیل اشاره کرد و یادآور شد: از همت و پیگیری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، استاندار اردبیل و مسئولان صدا و سیمای استانی و کشوری قدردانی می‌کنیم که به رغم تاکید برخی از استان‌ها به ویژه گلستان در میزبانی این رویداد اردبیل را شایسته این اجلاس سراسر نور، عظمت و حکمت دانستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبری گفت: اردبیلی در حالی میزبان کنگره بین‌المللی پیر غلامان حسینی است که شهرت و آوازه ارادت به اهل بیت و مکتب امام حسین (ع) زبانزد عام و خاص است و از دیرباز این دیار را به نام عاشقان حسینی و ابوالفضلی می‌شناسند.

این مسئول به ممتاز بودن پیشینه اردبیل در میزبانی این رویداد عظیم اشاره کرد و بیان داشت: در سه روز برگزاری این اجلاس از 15 تا 17 آبان ماه امسال از هر استان 20 الی 25 پیر‌غلام حضور یافته و از پنج مداح بین‌المللی نیز با محوریت کشور همسایه آذربایجان و حوزه قفقاز در کنار 15 مداح داخلی تجلیل می‌شود.

فرماندار اردبیل در ادامه سخنان خود بیان داشت: از یک ماه پیش جلسات ستاد برگزاری این اجلاس بین‌المللی با حضور استاندار آغاز شده و با برپایی دو دبیرخانه این اجلاس در تهران و اردبیل پیگیری موضوعات انجام می‌شود.

اکبری فعالیت پنج کمیته برگزاری مراسم، تبلیغات، اطلاع‌رسانی و امنیت و انتظامات را خاطرنشان کرد و افزود: اگر به این اجلاس با نگاه و اولویت فرهنگی و بهره‌گیری از فضایل سیره و سلوک اهل بیت نگاه کنیم به یقین برگزاری این رویداد خود فواید و ثمرات بی‌شماری دارد و منزلت کشور و استان اردبیل را در تحولات اخیر کشورهای اسلامی و بیداری جوامع مختلف افزون‌تر می‌کند.

وی ادامه داد: اگر این اجلاس در اردبیل و به دلیل تاثیر‌گذاری آن در کشورهای حوزه قفقاز و آسیای میانه برگزار می‌شود باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی‌ها انجام شود تا تاثیر‌گذاری آن در کوتاه‌‌مدت و بلندمدت مشهود‌تر باشد.

وی در ادامه به تجربه خوب برگزاری مراسم عزاداری مردمی عصر تاسوعا و عاشورا در اردبیل اشاره کرد و یادآور شد: ما در چند سال اخیر تجربه خوبی را در به میدان کشیدن مجلات شش‌گانه و سیز‌ده‌گانه و حرکت خود‌جوش مردم در فضای شهری در روز تاسوعا و عاشورا داریم و از ظرفیت هیئت‌های مذهبی می‌توانیم در بهتر برگزار شدن این اجلاس بین‌المللی استفاده کنیم.

فرماندار اردبیل در پایان سخنان خود اظهار داشت: مردم استان باید بدانند که تنها اردبیل میزبان این برنامه نیست بلکه میزبانی آن تعلق به همه استان دارد و ما در برنامه‌ریزی‌های خود به یقین از توانمندی و استعداد استان در مسیر متعالی و برگزاری شایسته این اجلاس بهره خواهیم برد.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول