اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست حوزه ارتباطات برون سازمانی خانه علوم رباتیک استان اصفهان:

به زودی پای ربات‌ها به خانه ایرانی‌ها باز می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست حوزه ارتباطات برون سازمانی خانه علوم رباتیک استان اصفهان گفت: ربات‌ها در سال‌های نه چندان دور، مانند رایانه پا به عرصه زندگی انسان‌ها می‌گذارند و نیمی از وظایف انسان‌ها را برعهده می‌گیرند.

به زودی پای ربات‌ها به خانه ایرانی‌ها باز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سیدیاسین حسینی ظهر امروز در نخستین سمینار آموزشی رباتیک اظهار داشت: به مناسبت هفته ملی رباتیک که از 23 تا 29 اردیبهشت‌ماه سال جاری است، انجمن فیزیک دانشگاه پیام‌نور شهرکرد با همکاری خانه علوم رباتیک استان اصفهان این سمینار آموزشی را به نام "آشنایی با علم رباتیک" برگزار کرد.

وی با اشاره به اینکه سمینار مذکور به منظور آشنایی عموم دانشجویان با مباحث رباتیک، مکاترونیک و علوم مرتبط با آن با هدف ترویج و فرهنگ‌سازی علوم نوین در حال برگزاری است، افزود: این سمینار مقدمه آغاز فعالیت‌های این دانشگاه برای برگزاری کلاس‌های آموزشی و توانمندسازی دانشجویان برای شرکت در مسابقات رباتیک است.

دبیر علمی سمینار روباتیک دانشگاه پیام‌نور شهرکرد تصریح کرد: ربات‌ها به دلیل اینکه در زندگی روزمره انسان‌ها بوده و جزئی از زندگی آنها به شمار می‌روند به صورت ناشناخته باقی مانده‌اند.

وی با بیان اینکه کلمه ربات برای نخستین بار در سال 1923 ایجاد شده است، افزود: نخستین ربات‌ها در فیلم ربات‌های جهانی که توسط روس‌ها ساخته شد به نمایش درآمد و در نهایت وارد زندگی روزمره شد.

حسینی با اشاره به اینکه ربات به معنای کارگر و مزدوری است که توانایی انجام تمامی فرامین و برنامه‌های گروه را به صورت کامل و بدون ایجاد هیچ تغییری در برنامه‌ها دارد، اظهار داشت: در واقع دانشمندان آغاز علم رباتیک را حدود 200 سال پیش تخمین می‌زنند، زمانی که نخستین ربات با موتور الکتریکی ساخته و به دنیا معرفی شد، اما برخی معتقدند ساخت ربات و طراحی آن در تعابیری از قرآن نیز آمده است به گونه‌ای که خداوند در قرآن با نقل داستان کشتی نوح و یا دستگاه پرتاب کننده حضرت داوود در آتش به ساخت ربات اشاره کرده است.

وی افزود: ربات یک ماشین هوشمند است، توانایی انجام کارهای بسیار سخت را در شرایط دشوار داشته و حتی قادر به تصمیم‌گیری در شرایط مختلف است.

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول